دیدار نخست وزیر عراق و هیأت همراه

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق و هیأت همراه، کشور عراق را کشور برادر جمهوری اسلامی ایران خواندند و با اشاره به تأخیر چند ماهه در تشکیل دولت جدید عراق، تأکید کردند: تشکیل هر چه سریعتر دولت و برقراری کامل امنیت، از موضوعات مهم مورد نیاز عراق است، زیرا آبادانی و سازندگی عراق و رسیدن مردم این کشور به جایگاه شایسته خود، با تحقق این دو موضوع امکان پذیر است.
ایشان خاطر نشان کردند: باید همه مسئولان، سیاستمداران و دلسوزان عراق بر موضوع تشکیل هر چه سریعتر دولت متمرکز شوند.
رهبر انقلاب اسلامی وضعیت امنیت عراق را نسبت به قبل بهتر ارزیابی کردند و افزودند: با وجود ثبات نسبی، هنوز ناامنی در عراق وجود دارد و بخشی از این ناامنی ها ناشی از تحمیل برخی قدرتها است که منافع سیاسی آنها در ایجاد ناامنی است.
حضرت آیت الله خامنه ای عراق را کشوری ثروتمند و دارای سابقه دیرینه تاریخی دانستند و تأکید کردند: حق مردم عراق با چنین سابقه تاریخی، گرفتار شدن در مشکلات کنونی نیست. ایشان با تأکید بر این که درد و آلام مردم عراق، موجب ناراحتی و پیروزی و موفقیت آنان موجب خرسندی جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کردند: ملت عراق، ملت بیداری است و امکان سلطه مجدد متجاوزین بر این کشور، دیگر وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان اظهار امیدواری کردند خداوند متعال هر چه زودتر شرّ آمریکا را از عراق کوتاه کند تا مشکلات مردم این کشور بر طرف شوند.
در این دیدار که آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق با تشکر و قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق در مراحل مختلف و شرایط سخت، تأکید کرد: روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران در رأس روابط با دیگر کشورها، و روابطی استراتژیک است. وی با تأکید بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاریهای ایران و عراق، گفت: امروز تمام تلاش و همت ما این است که هر چه زودتر دولت عراق را تشکیل دهیم تا بازسازی زیر بناها و مراکز خدماتی را که ۲۴ سال در عراق متوقف مانده، آغاز کنیم.
منبع :
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=10274
مرتبط:
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=10273#117760

 

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 18th اکتبر 2010 | ۱۰۶۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.