سرویس سیاسی جهان: مدتی است خاتمی و فتنه گرانی که با شعار نفی رادیکالیسم به دنبال بازسازی و راه کارهای جدیدی برای احیای خود هستند، به راه کار درگیرسازی نظام به شعارهای تند موسوی و کروبی روی آورده و با بیان اختلافات سران فتنه با جریان موسوم به اصلاح طلب، از آن به عنوان وسیله ای برای بازسازی بخش مدعی اصلاحات جریان فتنه استفاده می کنند. 

در این رویکرد هم چنین تلاش می شود مدارک به دست آمده از مواضع ، روابط خارجی و … مدعیان اصلاحات فراموش شود. خبرها حاکی است جریان خاتمی هم چنین در حال بازگرداندن عناصر و تشکل های حامی وی مثل پویش دعوت از خاتمی، نسیم ۸۸ و …. از اردوگاه موسوی به تشکیلات خود است. 

رویکرد جدید این جریان در اخبار مربوط به دیدار چندی پیش بهزاد نبوی با آقای هاشمی رفسنجانی در بابل نیز مشاهده می شود. بهزاد نبوی در این دیدار با تکرار شعارهایی مثل عدم امکان اداره کشور با یک گروه و لزوم بازگشت سازمان نامشروع و منحله مجاهدین انقلاب به صحنه سیاست، از دیدار هاشمی رفسنجانی با خانواده‌های زندانیان جریان فتنه قدردانی کرده و گفته است: به نظر ما طرح مطالبات باید با سکوت پیگیری شود و جنجال، کمکی به حل مشکلات نمی کند.
 
او فراموشی انتخاباتی که یک سال ونیم از آن گذشته را خواستار شده و تأکید کرده است که در سکوت سیاسی بایستی برای انتخابات بعدی فعالیت کنیم.

در همین رابطه جریان فتنه نیز اخیرا جلسه ای ترتیب داده و در آن عملکرد یک ساله خود و عدم همراهی خاتمی و تک روی های وی را بررسی کرده است.

جریان فتنه در این نشست، مقایسه ای بین وضعیت قبل و حال خود انجام داده‌اند که آخرین جمع بندی آنان بدین شرح بوده است:
– در حوزه سران فتنه، در سه ماهه آخر سال ۸۸، دارای انسجام بوده اند، ولی الان کاملاً با هم اختلاف دارند. 

– در حوزه استراتژی، قبلاً ۸۰ درصدشان منسجم بوده اند، ولی در حال حاضر خاتمی تغییر استراتژی داده و گفته می خواهم در چارچوب نظام کار کنم. 

– سال گذشته اتاق فکر منسجمی داشته اند، اما در حال حاضر جلساتشان به دعوا و درگیری کشیده می‌شود. 

– سال گذشته هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و خاتمی را در کنار خود داشته اند، اما در حال حاضر هاشمی بریده و سید حسن و خاتمی هم از آنها دور شده اند. 

– در سال گذشته بدنه جریان فتنه فعال بود، اما در حال حاضر سرخورده و ناامید هستند. 

– در سال گذشته در فضای مجازی فعال بودند، اما در سال جدید توفیق چندانی نداشته اند و شدیداً هم ریزش دارند.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 23rd اکتبر 2010 | ۹۳۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.