مقامات گوگل به تازگی در یکی از وبلاگ های رسمی وابسته به خود تصریح کرده اند که ایمیل، کلمات عبور و URL های مورد بازدید کاربران اینترنت را در جریان تصویربرداری برای سرویس نمای خیابانی خود جمع‌آوری می‌کردند.


به گزارش فارس به نقل از سی نت، این اعتراف رسمی پس از آن صورت می گیرد که مشخص شد کارکنان این شرکت در جریان تصویربرداری از خیابان ها و اماکن مجاور برای راه اندازی سرویسی موسوم به نمای خیابانی اطلاعات شخصی کاربران را از طریق شبکه های بی سیم مجاور که ناامن و فاقد کلمه عبور بودند، جمع آوری می کردند.

آلن اشتیس معاون اول واحد مهندسی و تحقیقات گوگل ضمن اعتراف به این مساله در وبلاگ رسمی گوگل به نشانی googleblog.blogspot.com تلاش کرده تا با طرح این ادعا که اکثر این اطلاعات کم اهمیت و جزئی و خرده ریز بوده اند از شدت انتقادات بکاهد. وی همچنین افزوده که گوگل در اسرع وقت این اطلاعات را پاکسازی خواهد کرد و دیگر آنها را نگهداری نخواهد کرد.

گوگل قبلاً و به دنبال افشای این تخلف مدعی شده بود که هرگز این اطلاعات را تجزیه و تحلیل نکرده است و اطلاع ندارد محتوای آنها دقیقاً چیست.

اما این اظهار نظر تازه بر خلاف ادعاهای قبلی گوگل است. چند روز قبل دولت کانادا از جمع آوری هزاران شماره تلفن، آدرس ایمیل و حتی محتوای آنها توسط گوگل خبر داده بود.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 23rd اکتبر 2010 | ۹۶۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.