مجمع فوق العاده سایپا که در روز پنج شنبه برگزار شد ، اقدامی استثنایی در صنعت کشور بود .چرا که مدیرعامل سایپا توانست مدیریت خود را بر این شرکت مادام العمر نماید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان ، این اقدام عجیب که پس از خرید سهام گروه بهمن و شستا توسط شرکت های زیر مجموعه سایپا صورت پذیرفت ابهامات زیادی را در ذهن صنعتگران به وجود آورده است.سابق بر این هیئت مدیره سایپا را ۳ عضو از سازمان گسترش ، یک عضو از گروه بهمن و یک عضو از شستا تشکیل می داد . لذا تعیین مدیرعامل گروه سایپا بر عهده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود. 

اما پس از این خرید معنا دار و برگزاری مجمع پنج شنبه ۳ عضو از هیئت مدیره توسط مدیرعامل سایپا و ۲ عضو توسط سازمان گسترش تعیین می گردند . به عبارتی مدیرعامل سایپا  با استفاده از یک خلا قانونی ۳ کرسی از ۵ کرسی هیئت مدیره را در اختیار گرفته و با آن مدیریت خود بر سایپا را مادام العمر نموده و حتی می تواند مدیرعامل بعد از خود را نیز تعیین نماید!! 

این همان اقدامی بود که مدیرعامل سایپا پس از برگزاری مجمع با خوشحالی از آن به عنوان خصوصی سازی واقعی نام برد و تاکید کرد که با این خصوصی سازی در سایپا ثبات مدیریتی به وجود آمده است!

لذا باید گفت که نعمت الله پوستین دوز که با حمایت های اسفندیار رحیم مشایی مدیرعاملی این شرکت را تصاحب کرده بود ، حال توانسته به نوعی خود را صاحب این بنگاه عظیم اقتصادی نموده و از آنجا که این شرکت از این پس خصوصی محسوب می گردد ، لذا نهادهای نظارتی نیز نمی توانند بر گردش مالی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومانی این شرکت نظارت داشته باشند.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 23rd اکتبر 2010 | ۹۸۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.