پرسپولیس به رده سوم صعود کرد

تیم پرسپولیس تهران با پیروزی مقابل استیل آذین به مکان سوم جدول رده بندی رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران صعود کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که شنبه شب در حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم پرسپولیس با دو گل همشهری خود را شکست داد تا در جمع مدعیان لیگ برتر باقی بماند.

‘هادی نوروزی’ در دقیقه ۷۲ و ‘اشپتیم آرفی’ در دقیقه ۸۹ برای پرسپولیس در این دیدار گلزنی کردند.

بازیکنان دو تیم با تفکرات محتاطانه و تدابیر تدافعی مقابل یکدیگر صف آرایی کردند تا با استفاده از اشتباهات حریف به گل دست یابند.

سرخ پوشان پرسپولیس در اوایل بازی سعی داشتند از کناره ها و به خصوص حرکات سرعتی ‘غلامرضا رضایی’ از جناح راست به سمت دروازه استیل آذین نزدیک شوند اما تراکم بازیکنان حریف، اجازه خودنمایی را به هافبک های پرسپولیس نداد.

بازیکنان استیل آذین نیز با تجمع در یک سوم خط میانی و یارگیری نفر به نفر، هافبک های پرسپولیس را از کار انداختند تا سرخ پوشان نتوانند حمله خطرناکی را بر روی دروازه ‘حمید نشاط جو’ دروازه بان استیل آذین طراحی کنند.

پرسپولیسی ها در ۳۰ دقیقه نخست، کنترل بازی را در اختیار داشتند اما موفق به گلزنی برابر استیل آذین نشدند.

بازیکنان استیل آذین در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه نخست، از لاک دفاعی خارج شدند و چهار فرصت گلزنی را بر روی دروازه پرسپولیس طراحی کردند اما ‘علیرضا حقیقی’ دروازه بان حریف این موقعیت ها را دفع کرد تا بازیکنان دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

بازیکنان در ابتدای نیمه دوم بازی سرعتی و پایاپایی را در میانه میدان به نمایش گذاشتند تا تماشاگران شاهد بازی کم افت و خیز از دو تیم باشند.

حملات تیم پرسپولیس در اواسط نیمه دوم از جناحین بر روی دروازه استیل آذین افزایش یافت تا اینکه این تیم از جناح چپ به گل دست یافت.

دراین صحنه، امیر حسین فشنگچی از جناح چپ پاس عرضی را برای نوروزی ارسال کرد که این مهاجم با ضربه سر ، دروازه استیل آذین را باز کرد.

پس از این گل، بازیکنان استیل آذین حملات پراکنده ای را بر روی دروازه پرسپولیس طراحی کردند که سرخ پوشان بر روی یک ضد حمله و اشتباه ‘هادی ایمانی’ به دومین گل خود رسیدند تا پرسپولیس به رده سوم جدول رده بندی باز گردد.

در مجموع بازیکنان تیم استیل در نیمه دوم عملکرد ضعیفی را نسبت به نیمه دوم از خود ارائه کردند تا همچنان در بحران باقی بمانند.

در تنها موقعیت ایده آل این تیم در نیمه دوم، شوت سنگین حسین کاظمی در دقیقه ۷۰ از فاصله ۲۵ متری به دیرک افقی پرسپولیس اصابت کرد اما وارد دروازه حقیقی نشد تا این تیم به گل دست یابد.

در دیگر دیدار عصر امروز، تیم ذوب آهن اصفهان در تبریز با نتیجه تساوی یک بر یک مقابل تیم انتهای جدولی شهرداری تبریز متوقف شد اما بار دیگر به صدر جدول رده بندی بازگشت.

مهدی رجب زاده دردقیقه ۴ برای تیم ذوب آهن و کارلوس ادواردو در دقیقه ۴۲ برای تیم شهرداری تبریز گلزنی کردند.
هفته سیزدهم لیگ برتر نیز عصر جمعه با برگزاری هفت دیدار آغاز شد که در مهم ترین بازی تیم استقلال تهران با یک گل از سد راه آهن شهرری گذشت و در یک قدمی صدر جدول قرار گرفت.

تیم سپاهان (مدافع عنوان قهرمانی) با یک گل از سد تراکتورسازی تبریز گذشت و در جمع مدعیان باقی ماند، مس کرمان با نتیجه دو بر یک صبای قم را شکست داد و به رده پنجم جدول رده بندی صعود کرد.

تیم پیکان قزوین با هدایت ‘حمید علی دوستی’ با یک گل صنعت نفت آبادان را مغلوب کرد تا این مربی به نخستین پیروزی خود با پیکان دست یابد، فولاد خوزستان با همین نتیجه بر شاهین بوشهر غلبه کرد و دیدار تیم های سایپا البرز و نفت تهران با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نتایج کامل هفته سیزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

شهرداری تبریز ۱ ذوب آهن اصفهان ۱
نفت تهران صفر سایپا صفر
پاس همدان ۱ ملوان انزلی ۱
پیکان قزوین ۱ صنعت نفت آبادان صفر
سپاهان اصفهان ۱ تراکتورسازی تبریز صفر
مس کرمان ۲ صبای قم ۱
فولاد خوزستان ۱ شاهین بوشهر صفر
استقلال تهران ۱ راه آهن شهرری صفر

برنامه هفته چهاردهم لیگ برتر باشگاه های ایران به شرح زیر است:‌

(نام تیم های میزبان نخست آمده است)
پنجشنبه ۱۳ آبان
ملوان انزلی با فولاد خوزستان
تراکتورسازی تبریز با پیکان قزوین
ذوب آهن اصفهان با پاس همدان
صنعت نفت آبادان با استقلال تهران
جمعه ۱۴ آبان
راه آهن شهرری با استیل آذین تهران
صبای قم با سپاهان اصفهان
سایپا البرز با مس کرمان
شهرداری تبریز با شاهین بوشهر
پرسپولیس تهران با نفت تهران
جدول رده بندی
۱- ذوب آهن اصفهان ۲۵ امتیاز
۲- استقلال تهران ۲۴ امتیاز
۳- پرسپولیس تهران ۲۴ امتیاز
۴- سپاهان اصفهان ۲۳ امتیاز
۵- مس کرمان ۲۰ امتیاز
۶- صنعت نفت آبادان ۱۹ امتیاز
تیم های استیل آذین، شهرداری تبریز و پیکان قزوین نیز در رده های شانزدهم تا هجدهم جدول رده بندی قرار دارند.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 31st اکتبر 2010 | ۹۶۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.