ملیکا و ملینا دوقلوی ۱۴ ساله زن ایرانی زندانی در آمریکا:
مادر بی گناه ما را آزاد کنید؛ در این سن به او احتیاج داریم

خبرگزاری فارس: مادر شهرزاد میرقلی‌خان در برنامه زنده تلویزیونی با بیان وضعیت دخترش در زندان گفت: او در شرایط بدی در زندان به سر می‌برد و توسط مقامات زندان تهدید شده است در صورت اعتراض، به بخش روانی منتقل می‌شود.


به گزارش فارس، دو دختر شهرزاد میرقلی‌خان، زن ایرانی که در آمریکا زندانی شده است از “باراک اوباما ” رئیس جمهور آمریکا خواستند تا بتوانند با مادر خود ملاقات کنند.
ملیکا و ملینا، دختران دوقلوی ۱۴ ساله شهرزاد میرقلی خان به همراه مادربزرگشان در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه پرس تیوی حاضر شدند و در این برنامه درخواست خود را از رئیس جمهور آمریکا مطرح کردند.
ملیکا به مجری برنامه گفت: ما در حال حاظر در سنی هستیم که به مادرمان در کنارمان احتیاج داریم. ولی مادر ما بی‌گناه در زندان آمریکا است و ما سه سال است که مادرمان را ندیده‌ایم.

آمریکا خلاف تمام قوانین حقوق بشری با این ادعا که “محمود سیف ” همسر سابق شهرزاد سعی داشته عینک‌های دید در شب را از اتریش به ایران صادر کند، شهرزاد را در غیاب او بازداشت و از سوی دادگاه فدرال فلوریدا محکوم به پنج سال زندان کرد. حتی اگر همسر او چنین اقدامی کرده باشد، چرا همسرش باید مجازات شود. کدام قانون به دولت آمریکا اجازه چنین جنایتی را می دهد؟۱آیا این است معنای دموکراسی و حقوق بشر در آمریکا؟!
ملینا نیز خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: ما این فرصت را می خواهیم که با مادرمان ملاقات کنیم. مادر ما بی گناه است و ما می‌دانیم که او هیچ کار اشتباهی نکرده است.

مادر شهرزاد میرقلی خان نیز که در این برنامه زنده تلویزیونی حضور داشت در بیان وضعیت دخترش در زندان گفت: او در شرایط بدی در زندان به سر می‌برد. در غذای او برخی اوقات سوسک و حشراتی می اندازند تا او را اذیت کنند. او را تحقیر می کنند. او توسط مقامات زندان تهدید شده در صورت اعتراض، به بخش روانی منتقل می‌شود. به او در زندان توهین می‌شود و به او می‌گویند که تروریست هستی، تو ایرانی هستی، تو احمق هستی.

مادر شهرزاد در ادامه به مجری برنامه پرس تیوی گفت که زندانی شدن دخترش برای او بسیار سخت است و تا به حال از ناراحتی چند بار دچار سکته قلبی شده است.

دو دختر شهرزاد میرقلی‌خان پیش از آزادی سارا امیلی شورد که به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران و جاسوسی در بازداشت بود، با وی دیدار کرده بودند.

جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۳ شهریور، سارا شورد را که به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران دستگیر شده بود، با قرار وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد کرد.

سه تبعه آمریکایی با نام‌های سارا امیلی شورد ۳۱ ساله، شان مایکل بوئر و جاشوا فلیکس فاتال ۲۷ ساله، در مرداد ماه ۱۳۸۸ (ژوئیه ۲۰۰۹) در مناطق کوهستانی استان کردستان، به اتهام ورود غیرقانونی دستگیر شدند.
تهران درحالی سارا امیلی شورد را با قرار وثیقه‎ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد کرد که دولت آمریکا تاکنون چندین ایرانی را دستگیر و برای آن‌چه نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران می‎نامد، زندانی کرده است.

برخلاف رفتار خشن نیروهای آمریکایی با ایرانیان بازداشت شده در آمریکا، با شهروندان آمریکایی زندانی در ایران با وجود این واقعیت که آنان در معرض اتهاماتی بسیار جدی بودند، به خوبی رفتار شده است.
دولت ایران همچنین بر مبنای اصول انسانی و مبانی اسلامی، با درخواست مادران بازداشت‌شدگان موافقت کرد و به آنان اجازه داد تا با سفر به ایران با فرزندان خود دیدار کنند.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 3rd نوامبر 2010 | ۹۵۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.