به گزارش خبرنگارمهر در کرج، “قهرمان من” کلمه ای با حس مالکیت بی نهایت بر روی بلوزهایی که به تصاویر شهیدان مزین شده است،  تو را می کشاند تا نهایت سپاس و قدردانی از اسطوره هایی که نماندند تا تو بمانی. شاید از روزهای جنگ چندان ندانی از آنهایی که خون خود را برای زنده ماندن نخواستند و آنرا به بودنهای نسل تو هدیه کردند.

چند جوان امروزی ساکن کرج با نقاشی چهره شهیدان بر روی لباسهایشان گفتند که ما همان هستیم که شهیدان انتظار داشتند باشیم. آنها قهرمانهایشان را بار دیگر ستودند و به همه هم نسلی هایشان این پیام را رساندند که جوان بودن در عصر فضا و دنیای دیجیتال منافاتی با اصالت و فرهنگ شهادت ندارد.

در دنیای امروز که مد، حرف اول نسل جوان را می زند و غربیهای چشم تنگ سعی دارند ذهن پویای جوانان ایرانی را با اشاعه مدهای بی اساس به ورطه نابودی بکشانند، حرکت چند جوان کرجی که چهره شهیدان را بر روی لباسهایشان منقش کردند دنیای غرب را می لرزاند.

آیا اکنون که تصویرشهیدان همت، چمران، اوینی، باکری، قاسمی و جهان آرا بر روی لباسهای سفید جوانان دیده می شود غرب اراده ای در عرض اندام در برابر غیرت ایرانی خواهد داشت.

آری این ظرافت درک از آنچه شهیدان در طول تاریخ انجام دادند از سوی جوانان ایرانی، دیگر مجالی برای تبلیغ چهره های کاذبی از هنرپیشه گان غربی نمی گذارد.

با این دیدگاه با مبتکر اجرای این طرح به گفتگو نشستیم.

جرقه چاپ نقش و تصویر شهدا به عنوان قهرمانان یک ملت زمانی به ذهن “امید صیفی” رسید که زندگی نامه کوتاهی از زندگی شاد شهید همت را از زبان همسرش خوانده بود.

شهید همت قهرمان من است

وقتی علت علاقه این جوان ۲۳ ساله کرجی را به شهید همت پرسیدم، گفت: ما همیشه فکر می کنیم این آدمها با ما خیلی فرق داشتند، انگار که این افراد دائم در حال سجده و عبادت بوده اند در حالیکه اینطور نیست، شهید همت قهرمان من است.

او همیشه شاد بوده، با تنها وسیله نقلیه اش که یک موتور بوده با همان شور و شوق جوان های امروز به دیدن همسرش می رفته، بسیار جسور و شجاع بوده و خلاصه یکی بوده شبیه خیلی از ما با این ویژگی که توانسته راه صحیح و مسیر رسیدن به رستگاری را طی کند و در نهایت در راه دین و کشورش خون بدهد.

امید اضافه کرد: بعد از مطالعه این بیوگرافی و اطلاعات مختصری که از شهید همت پیدا کردم این شخصیت برایم بسیار با اهمیت شد. پنج سال پیش از اینکه اولین تی شرت را با این تصویر کار کنم این ایده به ذهنم رسید اما امکانش را نداشتم.

رشته امید در دوران دبیرستان برق و الکترونیک بوده است اما به گفته خودش علاقه بسیاری به گرافیک داشته که همین موجب شده در دانشگاه رشته گرافیک را انتخاب کند.

او و دوستش محمد حسین غیاثوند اولین تی شرت با تصویر شهدا را در سال ۸۶ در دانشگاه سمنان چاپ کردند.

امید اظهار داشت: یک سال این تی شرت را که به تصویر شهید همت مزین بود پوشیدم به طوریکه بعضی ها گمان می کردند این تصویر یک قهرمان غیر ایرانی است و هنگامی که می گفتم این تصویر شهید همت خودمان است بسیار متعجب و البته هیجان زده می شدند.

او از روزهایی یاد می کند که جوان ها با ظواهری که مدهای غربی را نمایش می داد از دیدن این عکس به شدت استقبال می کردند و خواستار این می شدند که برایشان چنین لباس تهیه کنم.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 7th می 2010 | ۹۷۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.