هدایتخواه در گفت و گو با فارس:
پرونده ارتباطات پنهانی هاشمی با بیگانگان از سال ۷۳ در وزارت اطلاعات تشکیل شد

خبرگزاری فارس: نماینده دنا و بویر احمد در مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید بدون هیچ ملاحظه‌ای به جرم مهدی هاشمی رسیدگی کند، گفت: از حدود سال‌های ۷۲ و ۷۳ پرونده وی مبنی بر ارتباط با بیگانگان در وزارت اطلاعات تشکیل شده است.

ستار هدایتخواه نماینده مردم دنا و بویر احمد و عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی اخبار منتشره درباره تلاش عده‌ای برای باز پس گیری پرونده مهدی هاشمی از وزارت اطلاعات و ارجاع آن به قوه قضائیه،‌اظهار داشت: سابقه پرونده وی به یکی دو سال اخیر برنمی‌گردد و تا جایی که بنده خبر دارم سابقه پرونده مهدی هاشمی به حدود ۱۸ سال گذشته باز می‌گردد.

وی افزود: از همان زمان یعنی از حدود سال‌های ۷۲ و ۷۳ پرونده مهدی هاشمی در وزارت اطلاعات تشکیل شد مبنی بر ارتباط وی با بیگانگان که اسناد و مدارکی نیز در این زمینه وجود دارد.

این نماینده مجلس بر همین اساس گفت: این پرونده تحت تاثیر برخی کشورها و اعمال نفوذهای که در آن زمان از سوی عوامل قدرت صورت گرفت نتیجه‌ای نداشت که باید از مسئولان ذیربط در این رابطه سؤال شود که پرونده ارتباط مهدی هاشمی با بیگانگان و جاسوسی وی به کجا رسید.

نماینده دنا و بویر احمد بر همین اساس یادآور شد: قطعا نظام جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق مردم باید از همه ابزارهای حقوقی لازم استفاده کند و اگر لازم است باید این اقدام از طریق پلیس بین الملل انجام شود و ما در هر صورت نباید به هیچ بهانه‌ای حق و حقوق مردم را نادیده بگیریم چرا که اگر مهدی هاشمی محاکمه نشود ممکن است مردم دچار نوعی بد بینی و یاس شوند و تصور کنند که اگر افرادی جرمی را مرتکب شده‌اند و به عده‌ای وابستگی داشتند در حاشیه امن قرار می‌گیرند و نظام از پیگیری جرائم و مجازات آنها صرف نظر می‌کند.

هدایتخواه افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران قطعا اجازه نخواهد داد که افرادی به خاطر وابستگی به مراکز و اهرم‌های قدرت از پیگیری پرونده‌های اتهامی خود مصون بمانند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: انتظار داریم دستگاه قضایی بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای تلاش کند که حکم الهی را در خصوص همه مجرمان از جمله مهدی هاشمی اجرا کند.

این نماینده مجلس در خاتمه تاکید کرد که به هیچ بهانه‌ای نباید در محاکمه مهدی هاشمی کوتاهی شود.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 9th نوامبر 2010 | ۹۳۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.