در طول ۸ سال دفاع مقدس؛
کوچک‌ترین شهید کهگیلویه ‌و بویراحمد تنها ۱۲ سال داشت

خبرگزاری فارس: شهید ابوالقاسم علی‌پور کوچک‌ترین شهید کهگیلویه ‌و بویراحمد تنها ۱۲ سال سن داشت.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌ و پرورش کهگیلویه‌ و بویراحمد، شهید ابوالقاسم علی‌پور متولد سال ۱۳۵۴ در کلاس اول راهنمایی و در روستای قلات در ۲۰ کیلومتری شهر یاسوج مشغول به تحصیل بود که عشق و علاقه به حضور در صحنه‌های رزم وی را از کلاس درس به سوی کلاس ایثار و شهادت رهنمون ساخت.
مادر این شهید درباره فرزند خود اظهار داشت: شهید علی‌پور با عشق و علاقه‌‌ای که به امام و اسلام داشت با دست‌کاری در شناسنامه، سن خود را تغییر داده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.
عین‌علی‌ علی‌پور پدر این شهید بزرگوار نیز گفت: ابوالقاسم در حالی که کوچک بود همیشه از جبهه و جنگ سخن می‌گفت و اینک افتخار می‌کنم که فرزندم عضو مکتب امام حسین شده است.
فرامرز نیک‌نام، معلم این شهید دانش‌آموز اظهار داشت: او همیشه پیشانی‌بند یاحسین را بر سر می‌بست و می‌گفت: « آرزو دارم به جبهه بروم».
شهید علی‌پور در خردادماه سال ۱۳۶۷ در شلمچه و در حالی که تنها ۱۲ سال و ۸ ماه سن داشت ، شربت شهادت نوشید و پیکر این شهید والامقام پس از ۱۴سال کشف و در گلزار شهدای شهر یاسوج با حضور انبوه مردم شهید پرور این شهر به خاک سپرده شد.
عظیم صالح‌پور مسئول پایگاه مقاومت شهدای آموزش پرورش استان در حاشیه این مراسم معنوی اظهار داشت: از مجموع ۴۶۳ شهید دانش‌آموز این استان، تعداد ۳۰ شهید زیر ۱۵ سال سن دارند.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 10th نوامبر 2010 | ۱۰۴۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.