اجتماع خودجوش دانشجویان کفن‌پوش تبریزی برای بدرقه کاروان آزادی

خبرگزاری فارس: دانشجویان تبریزی در اقدامی خودجوش، صبح امروز برای بدرقه کاروان همبستگی با مردم مظلوم غزه تجمع برپا می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: صبح امروز دانشجویان، تشکل‌ها و هیئات مذهبی ۱۶ دانشگاه یعنی دانشگاه های تبریز (سراسری، آزاد اسلامی، پیام‌نور، تربیت معلم آذربایجان، علمی کاربردی، غیر‌انتفاعی سراج، غیر‌انتفاعی اسوه، فنی الزهرا، فنی یک، فنی دو، تربیت معلم شهد باهنر، صنعتی سهند، تربیت معلم علامه امینی، مجتمع عالی پژوهشی آذربایجان، علوم پزشکی تبریز و هنر اسلامی تبریز همراه با سایر دانشجویان این شهر، با تجمع در میدان راه آهن تبریز، همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام داشتند.
وی اضافه کرد: اجتماع عاشورایی دانشجویان کفن‌پوش تبریزی از ساعت هشت صبح امروز در میدان راه‌آهن تبریز آغاز شد و در ابتدا نمایندگان تشکل‌ها و دانشگاه‌ها به بیان نظرات خود در رابطه با مسئله فلسطین و کاروان آزادی پرداختند.
محمدرضا زارعی در بخشی از این مصاحبه از بی‌توجهی مسئولان استانی به دانشگاه و جنبش دانشجویی در برنامه‌ریزی برای استقبال از این کاروان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بر عکس سایر استان‌ها در برنامه‌ریزی‌ها، نه برنامه‌ای برای حضور اعضای کاروان در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شد و نه اینکه به مجموعه‌های دانشجویی فرصت ورود به مسئله داده شد، حداقل برای رعایت عدالت و انصاف خوب بود که یک نماینده از دانشجویان یا مسئولان نهاد نمایندگی یا نواحی بسیج دانشجویی در جلسات اجرایی مدیریتی برنامه شرکت می‌کرد اما متاسفانه همین مقدار فرصت و مجال هم به جنبش دانشجویی و دانشگاه داده نشد.
این فعال ستاد دانشجویی استقبال از کاروان امت واحده اظهار داشت: حتی ما با اینکه آمادگی خود را برای برگزاری برنامه باشکوه بدرقه اعلام کرده بودیم اما مسئولان در جلسه تصمیم گرفته بودند که ما مراسم بدرقه نداشته باشیم، اما وقتی که ما اعلام کردیم که این برنامه را در هر صورت برگزار می‌کنیم این مسئله مورد قبول آنان قرار گرفت.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان ادامه داد: البته برخی از مسئولان عضو ستاد استقبال هم از اینکه ما آمادگی خود را اعلام کردیم بی‌خبر بودند و بعداً حمایت‌های خیلی خوبی هم از ما کردند، اما به هر صورت این نقد به اعضای ستاد وارد است که وقتی امام خمینی (ره)، مسئله پیگیری حکومت جهانی اسلام را در فرمان‌شان برای بسیج دانشجو و طلبه طرح می‌کنند و از استراتژی‌هایی که برای تشکیل نهضت جهانی به حکومتی‌ها توصیه کرده‌اند استفاده از وجود پرنشاط و شهادت طلب و خط شکن جوانان است چگونه مسئولان استانی چیزی را که امام و رهبری به صلاح می‌بینند و تاکید می‌کنند به صلاح نمی‌بینند و این همه ظرفیت دانشگاه و دانشجو بی‌استفاده می‌ماند.
وی گفت: دانشجویان بعد از اتمام مراسم بدرقه، به صورت پیاده، با عزاداری و راهپیمایی به سمت میدان ساعت در حال حرکت هستند و در مراسم با شکوه نماز ظهر عاشورا در میدان ساعت تبریز به خیل عزاداران سید الشهدا (ع) پیوسته و در صفوف نماز حضور می‌یابند.
توزیع تراکتی با موضوع تحریم کالاهای صهیونیستی در بین نمازگزاران ظهر عاشورا، آخرین برنامه ای بود که محمد رضا زارعی به آن اشاره کرد.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 17th دسامبر 2010 | ۸۸۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.