موج ناآرامی برخی پایتخت‌های اروپایی را فرا گرفت

خبرگزاری فارس: موج ناآرامی در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی، پایتخت‌های اروپایی را در نوردید.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی “الجزیره ” قطر، پایتخت چند کشور اروپایی روز چهارشنبه شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم و اعضای اتحادیه‌های صنفی درقبال سیاست‌ها و برنامه‌های ریاضت اقتصادی دولت‌های اروپایی به منظور مقابله با کسری بودجه بود.

اعتصاب کارکنان حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی در “یونان ” باعث فلج شدن زندگی در این کشور شد و تظاهرات اعتراض‌آمیز به درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس منجر شد.
تظاهرکنندگان سطل‌های زباله را در برابر یک هتل مجلل در میدان “سنتاگما ” در مرکز شهر آتن آتش زدند و به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند و به گفته خبرنگار الجزیره، نیروهای پلیس نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند. در این تظاهرات حدود ۱۵ هزار نفر شرکت داشتند.
اعتصاب به توقف پروازها و فلج شدن حرکت ریلی و کشتی‌ها، بسته شدن مدارس و دادگاه‌ها و بانک‌ها و داروخانه‌ها منجر شد اما بیمارستان‌ها کار خود را با کمترین ظرفیت برای موارد اورژانسی ادامه دادند.

در فرانسه نیز صدها نفر از معترضان با برپایی تظاهراتی به سمت وزارت دارایی به اقدامات دولت “نیکولا سارکوزی ” رئیس جمهوری کشورشان در زمینه ریاضت اقتصادی اعتراض کردند.

همزمان صدها نفر از اعضای سندیکاها و اتحادیه‌ها نیز در مقابل مقر کمیسیون اروپا در بروکسل تجمع کرده و از رهبران اتحادیه اروپا خواستند که بر تشویق رشد اقتصادی به جای اعمال محدودیت‌های بودجه‌ای تاکید کردند.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 17th دسامبر 2010 | ۹۲۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.