نوباوه در نشست نبرد رسانه ای تأکید کرد:
جنگ نرم را ما علیه غرب شروع کردیم

کانون بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه نشستی را با حضور دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه را با عنوان نبرد رسانه ای پیرامون مفاهیم و ابعاد جنگ نرم برگزار کرد.

به گزارش جهان بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آغاز این نشست به بیان تعاریفی از جنگ نرم پرداخت و اظهار داشت:
القاء ماهیت فکری و ایدئولوژیک یک جامعه و یک تفکر در قالب تفکر برتر به جوامع هدف اساس جنگ نرم را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به این نکته که جنگ نرمی که امروز ما از آن بد تعبیر کرده و از آن به عنوان وسیله تخاصم غربی ها علیه دیگر کشورها استفاده می کنیم مذموم نیست تصریح کرد: اگر ما بتوانیم اندیشه و تفکرات خود را به عنوان فکر برتر در قالب یک جنگ منطقی بدون کشتار و خونریزی به جوامع ارائه کنیم خود یک هنر است. ما امروز در دنیا می توانیم ثابت کنیم که تفکر اسلامی در حقوق بشر یک جریان پیشرو به حساب می آید.

نوباوه در بخش دیگری از سخنانش جنگ نرم را هنر انقلاب و امام دانست و گفت:  اتفاقا جنگ نرم را ماعلیه غرب شروع کردیم و غرب از ما یاد گرفتند. اگرچه دنیا با آن مبارزه می کند. جنگ نرم را ما علیه غرب شروع کردیم و غربیها از ما یاد گرفتند. شیطان بزرگ، مستضعفین، بسیج و…از جمله مفاهیمی است که در قالب جنگ نرم حضرت امام شروع کرد و بدون هیچ هزینه ای به درون خانه دشمن برد.

وی بزرگترین و مهم ترین بعد جنگ نرم را تضعیف ارزشها و بدنبال آن تغییر کارکردها عنوان و تأکید کرد: اساسا رفتن به سمت قالب های مقبول و مؤثر در مخاطب، می تواند وسیله و سلاح جنگ نرم باشد.
دشمن امروز از هر آن چیزی که بتواند در راستای تضعیف و خلع سلاح جامعه هدف استفاده می کند که مهم ترین آن تخریب ابناء اصولی یک جامعه و تغییر در فرهنگ و اعتقادات و ارزش های ما که ابتدا به صورت تغییر سپس جابجایی ارزش ها به ضد ارزش و هنجارها به ضد هنجارهاست.

دشمن برای از بین بردن هویت و ارزشها و اعتقاداتی چون قیام امام حسین و یا ولایت فقیه مستقیم وارد نمی شود بلکه با دست گذاشتن روی ابناء فرهنگی و اعتقادی ما وارد صحنه می شود و به ترور شخصیت می پردازد که بحمدالله خدوند دافع اینهاست.

آنها تمام زورشان را در فتنه سال۸۸ بر جامعه ما اعمال کردند اما نتوانساند نتیجه بگیرند اما نباید فکر کنیم که دشمن عقب نشسته است بلکه آنها ایجاد تغییرات بنیادی در ابناء فکری مارا هدف قرار داده اند که یکی از اینها متمایل کردن فرهنگ ما به سمت خود است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رواج بی بندوباری و ضدارزش های اسلامی در جامعه  اظهار دشات: اکنون در جامعه ما طبق آمار وزارت کشور بیش از ۸۰ درصد ازدواج های خود آزمایی منجر به طلاق می شود به خاطر رواج تضاد ارزشها.
هر چند این فرهنگ بی بند و باری به دلیل ذات دینی جامعه ما اعتبار چندانی نخواهد داشت و این  جامعه به یقین برخواهد گشت و آگاهانه تر بر خواهد گشت، اما نکته مهم  به دلیل ذاتی بودن دین ما این فرهنگ بی بندو باری اعتبار چندانی نخواهد داشت. آنها در اریکه ناحق هستند و اگر ما شناخت صحیح و منطقی از دشمن نداشته باشیم نمی توانیم با او مبارزه کنیم.

به گفته نوباوه  این تبدیل ضد ارزشها به ارزش و بالعکس خطر بزرگی است  که در پروژه جنگ نرم اتفاق می افتد. اساسا این تفکر که یک زن در جامعه برای کسب یک موقعیت حقیر به ضد ارزش روی آورد اساسا این تفکر از خود بی حجابی به مراتب خطرناک تر است.
آن چیزی که ابنا را به نفع خود تغییر می دهد و آن را به شکل حرکت مقبول معرفی می کند آن را پروسه جنگ نرم می نامند که این پروسه هزاران روش اجرایی دارد.

وی استفاده ابزاری از رسانه جهت مبارزه خاموش با ملت و جامعه ایران را بزرگترین خطر دانست و تأکید کرد: دشمن در زمینه مبارزه با  ارزشها و در نتیجه رواج ضد ارزشها بزرگترین وسیله یعنی رسانه را انتخاب می کند.
امروز از تعداد زیاد کانال تلویزیونی که در دنیا فعال است بیش از ۴۰۰۰ آن در ایران قابل رویت است. ۷۰ درصد اجتماعی، سیاسی و فرهگی است و ۹۰ درصد آن هم روی ایران متمرکز است که اگر بخواهیم واقع بینانه به این جریان بنگریم متوجه خواهیم شد که این تلاش برای القا غیر واقعیت ها به جای واقعیت در کشورهای هدف است. این روش اگرچه دیربازده است اما بسیار مخرب و کاراست.

وی در بخش دیگری از این نشست  اقتدار ملت ایران و جامعه ایرانی را برشمرد  و بیان داشت: امروز  اندیشه اسلامی قویترین اندیشه است که هرجا راه یافته تغییراتی را ولو در حد زبان و ملیت ایجاد نموده است اما همین جریان و اندیشه قوی وقتی به ایران می رسد ایرانیزه می شود.
امروز اگر اسلامی هم هست به خاطر ما ایرانی هاست. این نوید انقلاب ایران است که امام ۳۲ سال پیش داد که این حکومت های جبار یکی پس از دیگری از بین می روند. مطمئن باشید در طول تاریخ اولین ملتی که واقعیت را شناخت و اولین صفحات تاریخ را به نام عدالت ورق خواهد زد ما ایرانی ها هستیم.

امروز در دنیا کسی توان مقاله با آمریکا و غرب و اندیشه هایش را ندارد اما تنها کسی که در سازمان ملل با تمام قدرت علیه آمریکا حرف می زند ایران است که به کشورهای دیگر نیز جرات اعتراض به امریکا و سیاست های امریکا را داده است. این حرف های احمدی نژاد برگرفته از منطق اوست که البته و به یقین منطق امام راحل و مقام معظم رهبری و تمام ملت ایران است.

ایران امروز ابهت آمریکا را شکسته است. آمریکا از شکسته شدن این ابهت توسط ایرانی ها رنج می برد. و تنها راه باقی مانده برای آمریکا نابود کردن ایران ست. آمریکا به خوبی دربافته که چاره ای جز مبارزه علیه ایران ندارد اما در این مبارزه توپ و تانک به صحنه نمی آورد، بلکه با تغییر ابناء فکری ما به نفع خود عمل می کند. که اگر نتواند این تغییرات را صورت دهد قطعا شکست خورده است. و تأثیرات انقلاب و اسلام در قلب امریکا و کشورهای غربی  مظهر این شکست است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تغییر کارکرد به عنوان حربه مهم دشمن در جنگ نرم اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد یک وحدت اجتماعی یکی از ماندگارترین وجوه قیام امام حسین است. دشمن که متوجه شده نمی تواند به عقبه فکری ما لطمه بزند از این تغییر کارکرد شروع می کند تا بتواند هدف اصلی را کمرنگ کند.

نوباوه لزوم شناخت واقعی ابزار مبارزاتی دشمن را یادآور شد و خاطر نشان کرد: جنگ نرم ،آمریکا و انگلستان نیست جنگ نرم همین تغییر کارکردها و تبدیل ارزش به ضد ارزش و هنجار به ناهنجاری است. در شرایطی که خود آنها با واقعیت زندگی می کنند، شرایطی آرمانی و دور از واقعیت را برای فرهنگ و جامعه ما ایجاد می کنند تا بدین وسیله از هویت اصلی خود فاصله بگیرد و این بزرگترین تاثیر رسانه است.

امروز رادیو و تلویزیون ما به ابزاری ضد ارزش تبدیل شده است. امروز  فکر فیلمساز ما تغییر کرده است. وقتی هنرمندان ما که من آشنایی نزدیکی با جعفر پناهی دارم، اکنون بر اثر همین از بین رفتن ارزش ها به کارگردانی تبدیل شده که حاضر است در زیرزمین منزل خود فیلمی علیه ایران (قضیه دروغ تجاوز در کهریزک) را می سازد. یا فردی مثل مخملباف فیلمی با بدترین وجه ضد ارزشی می سازد که حتی در قاموس حیوانات نیز نمی گنجد.

مطمئن باشید اگر این روند ادامه پیدا کند همانطور که امروز نسبت به ارزش های ۳۰ سال گذشته فاصله گرفته ایم، در آینده این فاصله گرفتن از ارزشها به مراتب بسیار بیشتر و بارزتر از امروز خواهد بود.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 24th دسامبر 2010 | ۱۲۳۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.