حزب الله قدرت طلب نیست/ آمدن “میقاتی” فرصتی برای حل بحران لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز اربعین حسینی با اشاره به برخی موضعگیری ها علیه مقاومت و نامزد گروه ۸ مارس برای نخست وزیری تاکید کرد که حزب الله درپی کسب قدرت و حکومت نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، “سید حسن نصرالله” گفت: در صحنه   لبنان دخالتهای زیادی صورت گرفت تا به مرحله کنونی رسید، اما با دیگران تعامل مثبت   خواهیم داشت. حمله گسترده ای علیه ما از سوی آمریکا و کشورهای غربی و برخی پایتخهای   عربی صورت گرفت و حقوق ما نادیده گرفته شد .

نصرالله ادامه داد: چرا هنگامی که تظاهراتی از سوی مخالفان صورت می گیرد با محکومیت مواجه می شود اما هر اقدام که از سوی طرف دیگر صورت گیرد قانونی است و واکنشی ندارد. اگر برگزاری تظاهرات حق است چرا مخالفان را محکوم می کنند مشخص است که معیارها دو گانه ای وجود دارد.

وی افزود: منافع گروهی بر دیگری ترجیح داده می شود حسابهای سیاسی خاصی وجود دارد همه رویدادهای از دادگاه بین المللی تا کنون با هدف حمله به مقاومت بوده است. اما لبنان در برابر فرصت جدیدی قرار گرفته است تهدید علیه “نجیب میقاتی” تاثیری ندارد. گروه مقابل تجربه طولانی در وارونه جلوه دادن حقایق دارند.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: اخیرا حرف و حدیث هایی مطرح است که نامزد حزب الله قصد دارد بر لبنان حکومت کند. قصد دارند که به موضوع صبغه مذهبی بدهند اما با آمدن میقاتی فرصتی برای لبنان و نجات آن از بحران فراهم شده است.

وی افزود: هیچ تمایلی برای تشکیل دولتی با طیف واحد وجود ندارد. اینکه گفته می شود حکومت آینده از آن حزب الله است در ادامه توطئه ها علیه مقاومت و حزب الله در داخل و خارج است و این موضوعی است که اسرائیل و آمریکا و برخی دیگر به آن دامن می زنند.

دبیرکل حزب الله بیان داشت: ما خواستار قدرت و حکومت نبوده و نیستیم بلکه ما حامی مردم لبنان هستیم. قبل از شهادت رفیق حریری از ما خواسته شد که در دولت مشارکت کنیم اما نپذیرفتیم زیرا ما قدرت طلب نیستیم.

 

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 25th ژانویه 2011 | ۱۰۶۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.