با ۱۴۶ رای نمایندگان مجلس؛
صالحی بر صندلی متکی تکیه زد

خبرگزاری فارس: صالحی با رأی مثبت نمایندگان به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد.

 

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بررسی برنامه‌های علی اکبر صالحی وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه و رای اعتماد مجلس به وی در دستور کار جلسه علنی امروز (یک‌شنبه) مجلس قرار گرفت.

نمایندگان ملت بعد از استماع توضیحات نمایندگان موافق و مخالف و وزیر پیشنهادی، صالحی را با ۱۴۶ رای موافق، ۶۰ رای مخالف و ۳۵ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ رأی مأخوذه به عنوان وزیر امور خارجه رأی اعتماد دادند.

بعد از اعلام وصول نامه ریاست جمهوری مبنی بر معرفی صالحی برای تصدی این وزارت‌خانه، نمایندگان مجلس در قالب کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف حمایت خود را از وی اعلام کردند.

علی‌اکبر صالحی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، رئیس سابق این دانشگاه، سیاست‌مدار و رئیس کنونی سازمان انرژی اتمی ایران و سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است. او برادر جواد صالحی است.

وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکترا را در علوم فنی و در سال ۱۹۷۷ از ام‌آی‌تی در آمریکا دریافت کرد. علی‌اکبر صالحی، با مرتبه علمی دانشیار، عضو هیئت علمی دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف است. وی بین سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ و ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ ریاست دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده داشت.

پس از برکناری منوچهر متکی که در سفر دیپلماتیک به سر می‌برد در آذرماه ۱۳۸۹ وی با حفظ سمت ریاست سازمان انرژی اتمی به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه منصوب شد. صالحی در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۸۹ به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

 


اللهم عجل لولیک الفرج

 

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 30th ژانویه 2011 | ۱۰۱۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.