نخستین اعتراف هیلاری به شکست مبارک


 آمریکا لحن خود را در قبال دولت مصر تغییر داده‌ است
خبرگزاری فارس: یک شبکه رادیویی فرانسوی با اشاره به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره دولت انتقالی، به نقل از کارشناسان و تحلیلگران اعلام کرد که آمریکا رویکرد خود را در قبال دولت مصر تغییر داده است.

به گزارش فارس به نقل از رادیو بین‌المللی فرانسه، در پی تداوم قیام‌های اعتراض‌آمیز ضددولتی مردم مصر، “هیلاری کلینتون ” وزیر امورخارجه آمریکا در ارتباط با قدرت سیاسی در مصر، برای نخستین بار از یک “دوره انتقالی ” سخن گفت.

بر اساس این گزارش، بنا به عقیده تحلیلگران، آمریکا رویکرد خود در قبال دولت مصر را تغییر داده و رفتار دولت واشنگتن در قبال مصر وارد مرحله تازه‌ای شده است.

کلینتون روز گذشته اعلام کرد: «ما امیدواریم که شاهد یک دوره انتقالی آرام و منظم در مصر باشیم و از دولت “حسنی مبارک ” که همچنان سکان قدرت را در دست دارد، مصراً می‌خواهیم که برای فراهم آوردن شرایط لازم برای این انتقال، تمام تلاش خود را به کار گیرد.»

وی افزود: «حسنی مبارک هنوز قدم‌های کافی برای استقرار دموکراسی در مصر را برنداشته است.»

رادیو بین‌المللی فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: خبرگزاری‌های بزرگ معتقدند که سخن گفتن از انتقال، به این معناست که آمریکا مطلقاً تمایل ندارد حسنی مبارک در دور آینده، باز هم نامزد ریاست جمهوری مصر شود.

در این حال، اخوان‌المسلمون و چند تشکل مخالف دیگر “محمد البرادعی ” مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رهبر برجسته مخالفان دولت مصر را مأمور مذاکره با دولت کردند.

البرادعی در گفت‌و‌گو با تلویزیون‌های آمریکایی در این باره اعلام کرد: «بهتر است “باراک اوباما ” رئیس‌جمهور آمریکا آخرین کسی نباشد که به مبارک بگوید وقت رفتن رسیده است.»

وی صراحتا گفت: «مبارک همین امروز باید برود.»

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 31st ژانویه 2011 | ۹۴۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.