نتانیاهو: از تکرار انقلاب ایران در مصر می‌ترسم!

بنیامین نتانیاهو، رییس کابینه رژیم صهیونیستی از اتفاق افتادن انقلابی شبیه به انقلاب اسلامی ایران در مصر ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو، رییس کابینه رژیم صهیونیستی از اتفاق افتادن انقلابی شبیه به انقلاب اسلامی ایران در مصر ابراز نگرانی کرده است.

رژیم صهیونیستی از کشورهای غربی خواسته است که از انتقاد از رژیم مبارک دست بردارند و به بقای این رژیم کمک کنند.

شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی نیز امروز از ظهور اسلامگرایان در مصر به شدت ابراز نگرانی کرده و گفت: “ما همواره برای حسنی مبارک رییس جمهوری مصر احترام قائل بوده و هستیم و بابت خدماتی که به اسرائیل کرده از او متشکریم چون او صلح را در خاورمیانه حفظ کرده است.”

همچنین بر اساس  گزارش پرس‌تی‌وی، اسراییل در نامه‌ای محرمانه به آمریکا و چند کشور اروپایی، از غرب خواسته است برای سرکوب جنبش مردمی در مصر تدبیری بیندیشند، زیرا منافع غرب اقتضا می‌کند که ثبات در مصر برقرار باشد. به نظر می‌رسد که منظور صهیونیست‌ها از ثبات درمصر، ثبات رژیم مبارک باشد.

در عین حال از مصر نیز خبر می‌رسد که جنبش اخوان‌المسلمین، با نمایش دولت مصر در تجدید کابینه مخالفت کرده و خواستار ادامه مذاکرات تا سقوط رژیم مبارک شده است. هم‌اکنون میدان تحریر قاهره که جدیدا نام میدان شهدا بر آن گذاشته شده است مملو از جمعیت است و حضار در این میدان شعارهایی بر ضد مبارک سر می‌دهند.

گروه‌های مخالف از مردم مصر تقاضا کرده‌اند که فردا (سه‌شنبه) در تظاهرات میلیونی قاهره شرکت کنند.

 

منبع رجانیوز

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 2nd فوریه 2011 | ۹۸۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.