سخنرانی سیدحسن نصرالله درباره انقلاب مصر-

دیکتاتورهای حامی آمریکا نمی‌توانند زیاد دوام بیاورند

به گزارش فارس، سید “حسن نصرالله ” دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز خود در گردهم‌آیی علیه پیمان “کمپ دیوید ” و حمایت از ملت مصر که سخنانش به طور مستقیم از شبکه‌های المنار لبنان و العالم بخش می‌شد، گفت که موضوع اعلام موضع حزب‌الله لبنان در قبال حوادث تونس و مصر به علت تعهد حزب‌الله به قرار گرفتن در کنار مظلومان و مقابل ظالمان است.

*حزب‌الله در کنار مظلومان و مقابل ظالمان می‌ایستد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز خود اظهار داشت: اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم ملاحظه می‌کنیم که خواهند گفت، معترضینی که در شهرهای مصر و میدان التحریر تجمع کرده‌اند، را گروه‌های حماس و حزب‌الله یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریک و تشویق می‌کنند، ما در این زمینه تجربه تلخی از رژیم مصر داریم.

نصرالله در ادامه این سخنرانی به موضوع اسارت تعدادی از اعضای حزب‌الله در مصر اشاره کرده و گفت که حزب‌الله تنها به دنبال این بود که برادران مبارز در غزه غذا و دارو بفرستد، اما آنها با بزرگنمایی و تحریف این واقعه سعی کردند تا آن را تلاش حزب‌الله برای گسترش تشیع در مصر قلمداد کنند.

*حزب الله همبستگی خود را با ملت مصر اعلام می‌کند

به گزارش فارس ، سیدحسن نصرالله افزود: ما تمام این تهمت‌ها را به جان خریدیم و گله‌ای نکردیم اما اکنون ما همبستگی و ایستادگی خود را در کنار ملت مصر و جوانانش اعلام می‌کنیم همان طور که همبستگی و ایستادگی خود را در کنار ملت ملت تونس و جوانانش نیز اعلام می‌نماییم، اما پیش از پرداختن به سخنانم لازم است از دو ملت تونس و مصر به خاطر تاخیر چند روزه در اعلام مواضعمان عذر خواهی و تاکید می‌کنم این تاخیر نه به خاطر تردید و شگفت زدگی یا تامل در حوادث بوده چراکه تمام احزاب لبنانی که تاریخی دیرینه در مقاومت در برابر طرح‌های صهیونیستی – آمریکایی در منطقه دارند، هیچ‌گاه در نزاع میان حق و باطل موضع نظارگر را بخود نخواهند گرفت و بدانید همیشه نگران شما بوده است.

*جنبش مردم مصر یک انقلاب واقعی است

وی ضمن ابراز همبستگی با مصری‌ها در انقلابشان گفت که ما در مقابل یک انقلاب واقعی و کامل در مصر هستیم، انقلابی که مسیحیان نیز در کنار مسلمانان و سایر ادیان و زن و مرد و کوچک و بزرگ و بویژه جوانان در آن نقش دارند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما اکنون در برابر انقلاب ملی و واقعی ملت مصر قرار داریم که در آن مسلمانان و مسیحیان و جریان‌ها و جناح‌های مختلف اسلامگرا و سکولار و ملی و قومی در کنار هم در انقلاب مشارکت دارند و همه مصری‌ها اعم از زن و مرد و جوان و پیر و دانشمند و کشاورز و نخبه حضور دارند، با این حال حضور جوانان مصری در این انقلاب از اهمیت دیگری برخوردار است و به همین دلیل است که ما می‌گوییم در برابر یک انقلاب واقعی قرار داریم که نتیجه خواست، اراده و عزم ملت مصر است و همین خواست و اراده و عزم است که شهید و زخمی تقدیم انقلاب می‌کند و در اعتصاب بسرمی‌برد تا خود تصمیم بگیرد که چه می‌خواهد و چه باید انجام دهد و تا چه اندازه باید انجام دهد و به کجا می‌خواهد برسد و اوست که تصمیم می‌گیرد چه بگوید و چه انجام دهد و تمام سخنانی که گفته آنها از خارج تحریک و تامین می‌شوند،‌ اتهاماتی بیش نیستند و در عین حال هر کمکی که از بیرون به رژیم مصر شود، مطمئن هستیم که در برابر اراده ملت مصر و جوانانش درهم خواهد شکست.

*مهم‌ترین وظیفه ما تبیین ماهیت واقعی انقلاب مصر است

سید حسن نصرالله گفت: ما از همان روز اول با برادران مصری‌مان که در عرصه حضور دارند مشورت کردیم و آنها به ما گفتند که از موروثی شدن حکومت ناراضی‌اند و علیه آن بپا خواهند خاست، امروز همه چیز به پایان رسید و من از برخی از تلویزیون‌های رسمی مصر سخنانی شنیدیم که ما از آن واهمه نداریم و مطمئن هستیم این سخنان اتهاماتی بیش نیستند که در برابر اصالت و پاکدامنی مصری‌ها سقوط خواهد کرد و امروز ما همبستگی خود را با ملت مصر و دفاع از این انقلاب اعلام و تاکید می‌کنیم یکی از مهمترین مسئولیت‌هایی که بر عهده ماست تبیین ماهیت واقعی و حقیقی این انقلاب است.

*انقلاب مصر تسلیم شدن در برابر آمریکا را نمی‌پذیرد

به گزارش فارس، سید “حسن نصرالله ” در ادامه سخنرانی خود ماهیت و محور اصلی انقلاب مصر را اسلامی بودن دانست و گفت که تفسیرهای بسیاری از دوستان اسرائیل و آمریکا می‌شنویم که سعی دارد این انقلاب را انقلاب نان و گرسنگی معرفی کند، اما حقیقت آن است که بر اساس افرادی که در مصر تجمع کرده‌اند، ما در مقابل انقلاب کاملی قرار داریم که انقلاب فقرا و آزادگان و انقلاب کسانی است که خواری و ذلت را رد می‌کنند، این انقلاب برای کسانی است که تسلیم شدن در برابر آمریکا را رد می‌کنند و این انقلاب انسانی، سیاسی، اجتماعی و علیه ظلم و استبداد و فساد و گرسنگی و از بین بردن امکانات کشور و علیه سیاست‌های دولت مصر در زمینه درگیری‌های اعراب و اسرائیل است.

* باید برچسب‌هایی که آمریکایی‌ها به انقلاب مصر می‌زنند، بزداییم

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد که از مهم‌ترین وظایف کسانی که با انقلاب مصر اعلام همبستگی می‌کنند، پاک کردن آن از تمام چیزهایی است که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌خواهند به آن بچسبانند، ما قبلا شنیده بودیم که انقلاب در تونس به دست آمریکا ایجاد شد و با هماهنگی و همکاری آمریکاییها ایجاد شده است، این ظلم بزرگی به هر انسان عربی و مسلمان و آزاده است که این گونه در قبال انقلاب‌های مصر و تونس فکر کند، این ظلم و اهانتی علیه ملت تونس و مصر است، و اراده و فرهنگ این جوانان و ملت‌ها را زیر سوال می‌برد.

* براندازی رژیم مبارک از سوی آمریکا اهانت و ظلم به ملت مصر است

وی ادامه داد: چه کسی می‌تواند باور کند که آمریکا رژیمی را براندازی کند که این همه خدمات مفید و ارزنده به آن ارزانی داشته و مخلصانه و صادقانه در خدمت منافع و آرمان‌ها و پروژه‌های آن در منطقه کار کرده است، حتی اگر از مقامات جمهوری خواه و دموکرات نیز این موضوع را بشنویم، اما ممکن است کسی اینگونه باور کند که آمریکا به این صورت نظام مبارک را براندازی کند؟

*امام خمینی(ره) شخصیتی صادق و وفادار به ملت و معتقد به نظام بود

نصرالله تصریح کرد که این همان چیزی است که در انقلاب سال ۱۹۷۹ در ایران اسلامی نیز شنیدیم، در آن زمان می‌گفتند که امام خمینی(ره) وابسته به سیا است و دولت آمریکا انقلاب اسلامی را در اصفهان و سایر شهرهای ایران ایجاد کرده است، اما حقیقتی که با پیروزی انقلاب و گذشت سال‌های متمادی واضح شد، این بود که ایشان شخصی وفادار و صادق و معتقد به اسلام بود و به دنبال خواسته‌های ملت و امت اسلام بود، در مورد جوانان مصر و تونس نیز وضع به همین صورت است.

*مبارک بدترین دیکتاتور منطقه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان ابراز داشت که البته آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که این انقلاب را برای خود مصادره کنند، آنها می‌خواهند به این ترتیب وجهه خود را در منطقه بهبود بخشند و خود را حامی ملت‌ها بنامند، آنهم بعد از اینکه ده‌ها سال از بدترین دیکتاتور‌های منطقه که همان حسنی مبارک است، حمایت کردند.

*بیشتر ملت عربی و اسلامی دشمن سیاست‌های آمریکا در منطقه هستند

وی به پروژه‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی آمریکایی‌ها در زمینه مردم خاورمیانه اشاره کرده و گفت که آنها از سالهای طولانی ما را زیر نظر دارند، آنها پروژه‌های زیادی را برای شناخت رویکردهای ملت‌های منطقه انجام داده‌اند، نتیجه این پروژه‌ها و تحقیقات نیز در روزنامه‌های آنها موجود است، نتیجه این پروژه‌ها به این صورت است که بیشتر ملت عربی و اسلامی دشمن سیاست‌های آمریکا در منطقه هستند، البته این بدان معنی نیست که با مردم آمریکا دشمن هستند، چرا که بسیاری از مردم آمریکا نیز از سیاست‌های کشورشان در خارج خبر ندارند و بسیاری این سیاست‌ها را قبول نمی‌کنند.

نصرالله به جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ ۲۲ روزه در غزه اشاره کرده و گفت که این جنگ‌ها با حمایت آمریکا از اسرائیل انجام شد، در عراق و افغانستان نیز این کشور به صورت مستقیم وارد عمل شد، آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی نیز سیاست‌های دوگانه‌ای دارد.

* رژیم های عربی و دیکتاتور حامی آمریکا نزد ملت‌ها ارزشی و اعتباری ندارند

به گفته نصرالله، نتایج این تحقیقات نشان داد که تغییرات بزرگی در منطقه در حال وقوع است، آنها فهمیده‌اند که رژیم های عربی و دیکتاتور حامی آمریکا و غرب که بر خلاف اراده ملت‌ها با آمریکا و اسرائیل همکاری می‌کنند، نمی‌توانند زیاد سر پا بمانند، آنها فهمیده‌اند که سران کشورهای عربی نزد ملت‌ها ارزش و اعتباری ندارند، تحقیقات آنها نشان داده است که برخی سران عربی و اسلامی که سرافرازانه در زمینه فلسطین اعلام موضع کرده‌اند، مورد اعتماد و محبوب ملت‌ها هستند.

*آمریکا نمی‌خواهد تجربه انقلاب ایران دوباره تکرار شود

سید حسن نصرالله افزود: به همین علت است که آمریکا نگران آینده منطقه است،‌آنها از تجربه تلخ انقلاب اسلامی ایران برای خود عبرت گرفته‌اند و نمی‌خواهند که این موضوع دوباره برای آنها تکرار شود، آنها می‌دانند که همپیمانان آمریکا و غرب آینده خوبی در منطقه ندارند.

* تنها امنیت و منافع اسرائیل برای آمریکا مهم است

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که تنها چیزی که برای آمریکایی‌ها در منطقه مهم است، امنیت و منافع اسرائیل است، ‌برای آنها مهم نیست که در کشورهای منطقه چه کسی قدرت را در دست داشته باشد، برای آنها تنها این مهم است که کسی که قدرت را در این کشورها در دست دارد، و رئیس‌جمهور فلان کشور در راستای منافع اسرائیل کار کند.

نصرالله ادامه داد: آنها می‌دانند که مقابله و درگیری‌های خونین در این انقلاب برای آنها نتیجه‌های مصیبت‌باری دارد، به همین علت است که‌ آمریکا می‌خواهد در این انتقال قدرت در مصر منافع خود را تامین کند، آنها می‌خواهند در این انتقال، مناسبات و پروژه‌های خود را در منطقه محافظت نمایند.

*حمایت صریح اسرائیل از مبارک و دیکتاتورهای منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز خود در گردهم‌آیی علیه پیمان کمپ دیوید و حمایت از ملت مصر گفت: نگاه کنید که اسرائیلی‌ها از ۱۴روز پیش چگونه از حوادث مصر آشفته شده‌اند، قصد ندارم رژیمی را که ملت آن امروز آن را به چالش کشیده است، توصیف کنم اما می‌گویم که نگاه کنید که اسرائیلی‌ها در مورد ارزیابی رژیم مصر و خدمات استراتژیک آن به اسرائیل از زمان پیمان “کمپ دیوید ” تا به امروز اتفاق نظر دارند. اسرائیل امروز از درد شدیدی سخن می‌گوید و به خاطر بخت استراتژیک خود و از دست دادن همپیمان قدرتمند خود در منطقه رنج می برد.

وی اظهار داشت: اسرائیلی‌ها در مورد حمایت از رژیم مصر و رئیس آن اتفاق نظر دارند و در نهایت بی‌شرمی اعلام می‌کنند که حامی اسرائیل در منطقه رژیم‌های دیکتاتور است و آمریکایی‌ها را سرزنش می‌کنند.

*رژیم صهیونیستی برای حفظ مبارک برای محافل تصمیم ساز دنیا فشار می‌آورد

نصرالله تصریح کرد: ما در مقابل یک صحنه روشن و آشکار هستیم که آنرا در مقابل ملت‌های عربی و اسلامی قرار می‌دهیم ؛ رژیمی هست که اسرائیل به اتفاق آراء خواهان آن است و شبانه‌روز تلاش می‌کند و بر محافل سیاسی تصمیم‌گیرنده در جهان فشار می‌آورد تا از آن حمایت کنند و در مقابل ملت این رژیم خواهان سرنگونی آن است و میادین پر از میلیون‌ها نفر است و صدها شهید و هزاران مجروح داده‌اند و اکنون سوالی که از مراجع دینی در کل جهان و تمامی آزادگان مطرح است این است که شما باید در کدام جبهه قرار بگیرید؟ در جبهه اسرائیل مدافع این رژیم و یا جبهه ملت مصری که خواهان سرنگونی این رژیم است؟

وی همچنین تاکید کرد: من به تمامی کسانی که به روز حساب ایمان دارند می‌گویم که خداوند در مورد موضع‌گیری در این لحظه تاریخی سوال خواهد کرد زیرا این مسئله قضیه ملت، امت، تاریخ و آینده است و کسانی که امروز اعلام بی‌طرفی می‌کنند و یا در جبهه دیگری هستند اگر این انقلاب ناکام بماند در طول دهه‌های دیگر به دلیل نتایج آن محاسبه خواهند شد.

*انقلاب مصر چهره منطقه را به نفع مقاومت تغییر می‌دهد

سید “حسن نصرالله ” در ادامه سخنرانی خود در مراسم حمایت از ملت مصر گفت: موضع ما باید به طور قاطع ایستادگی در کنار ملت وفادار مصر و جوانان شجاع آن باشد، به ملت مصر به ویژه جوانان آن می‌گویم که ما در امور داخلی شما دخالت نمی‌کنیم شما خود تصمیم می‌گیرید که چکار کنید اما به عنوان دوست و برادر می‌خواهیم ایمان، احساس و تمایلات خود را بیان کنیم.

وی اظهار داشت: ایمان ما می‌گوید کاری که شما انجام می‌دهید واقعا بزرگ و از مهم‌ترین فصل‌های تاریخ امت است، پیروزی شما چهره منطقه را به طور کامل به نفع ملت ما تغییر خواهد داد، شما وارد نبرد کرامت عربی شده‌اید، کرامتی که برخی حکام در طول دهه‌های گذشته آن را خوار کرده و به آن اهانت کرده‌اند.

وی افزود: کاری که شما انجام می‌دهید اهمیت آن کمتر از پایداری تاریخی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه و پایداری تاریخی در جنگ غزه نیست، ما در چهره شهدای شما چهره شهدای خود را می‌بینیم و در پایداری شما در میادین پایداری قهرمانان مقاومت در لبنان و فلسطین در مقابله با تمامی جنگ‌ها را مشاهده می‌کنیم.

*ای کاش در کنار معترضان مصری جانم را فدا می‌کردم

نصرالله خطاب به ملت مصر و جوانان آن تصریح کرد: ملت مظلوم ما امروز امیدهای زیادی به شما، ثبات و پیروزی قاطع شما دارد و چه بسا به حق گفته‌اند که مصر “ام‌ الدنیا ” است ما به توانایی شما برای ایجاد تغییر ایمان داریم و مشتاق روزی هستیم که ببینیم جایگاه تاریخی و متمدن مصر را به آن بازگردانده‌اید.

وی در پایان گفت: ای جوانان عزیز مصر از بیروت چه می‌توانم در پایان سخنانم به شما بگویم؟ ای کاش ما با شما در میدان التحریر، میادین قاهره، خیابان‌های اسکندریه، اسماعیلیه،سوئز و دیگر شهرهای بزرگ مصر بودیم، خدا می‌داند که چقدر اشتیاق دارم که ای کاش می‌توانستم با شما باشم و خون و جانم را همانند یک جوان مصری برای این اهداف شریف و گرانقدر فدا می‌کردم.

نصرالله که سخنانش با کف زدن ممتد حضار همراه بود، افزود: من امروز به نمایندگی از سوی حزب‌الله لبنان و تمامی گروه‌های مقاومت اسلامی لبنان و حزب ملی و تمامی کسانی که در اینجا تجمع کرده‌اند اعلام می‌کنم که تمامی امکانات خود را در اختیار ملت مصر و جوانان آن قرار می‌دهیم و دعا می‌کنیم و امیدواریم که خداوند شما را پیروز و ثابت قدم گرداند و تمامی مستضعفان جهان را عزیز بدارد.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 7th فوریه 2011 | ۱۰۱۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.