تظاهرات صد هزار عراقی علیه اشغالگری آمریکا

خبرگزاری فارس: صد هزار عراقی امروز با برپایی تظاهرات در بغداد مخالفت خود را با تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق پس از سال ۲۰۱۱ اعلام کردند.

به گزارش فارس خبرگزاری فرانسه گزارش داد، هزاران جوان عراقی امروز پنجشنبه به دعوت “مقتدا صدر “، رهبر جریان صدر با راهپیمایی منظم و شبیه به رژه نظامی بدون سلاح در مرکز شهرک صدر در شرق بغداد تظاهرات کردند و علیه آمریکا و اسرائیل شعار سر دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در حالی که لباس‌های شبیه به هم با نشان پرچم عراق و شلوار‌های مشکی بر تن داشتند و کلا‌ه‌هایی را نیز بر سر گذاشته بودند که بر روی آن نوشته شده بود “من عراقی هستم ” از برابر سکوهای محل استقرار شخصیت‌های دینی و چهره‌های برجسته عشایر عبور می‌کردند.

این افراد در گروه‌های متعدد شامل دانشجویان مدارس دینی، افراد عشایر و قبایل و کودکان سان می‌دیدند و پرچم‌های عراق یا پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود “مردم خواهان پایان اشغالگری هستند. ”

در این راهپیمایی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده بود گروه‌هایی از زنان عراقی نیز حضور داشتند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی در حالی از روی طرح پرچم‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلستان بر کف خیابان می گذشتند که گاردهای پلیس، برای تامین امنیت آنها، منطقه را تحت کنترل داشتند و بالگردهای نیروهای امنیتی مدام بر فراز آنها پرواز می‌کردند.

یک منبع دفتر جریان صدر در نجف به خبرگزاری فرانسه گفت شمار شرکت ‌کنندگان در راهپیمایی امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر است.

در حال حاضر ۴۶ هزار نظامی آمریکایی در خاک عراق حضور دارند که بر اساس توافقنامه راهبردی امضاء شده میان آمریکا و عراق در سال ۲۰۰۸ میلادی، تمام نیروهای آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی از خاک عراق خارج شوند اما بدلیل تحولات جاری در منطقه، واشنگتن ترجیح می‌دهد که در خاک عراق باقی بماند.

تاکنون اعمال فشارهای مقامات آمریکایی بر مردم و شخصیت‌های سیاسی و تصمیم‌گیرنده عراق برای تمدید اشغالگری عراق نتیجه‌ای به همراه نداشته است و مردم عراق تاکید کرده‌اند که پس از ۲۰۱۱ حتی یک نظامی آمریکایی نباید در خاک عراق باقی بماند. با این وجود واشنگتن از تلاش خود دست بر نمی‌دارد و بدنبال بهانه‌ای برای توجیه حضور خود در عراق است.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 26th می 2011 | ۹۳۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.