مساله جریان انحرافی، چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت؛ اما مطمئناً در هیچ معیاری با اهمیت مساله جهاد اقتصادی قابل اندازه گیری و قیاس نبوده. رسالت فرهنگ سازی سایت های خبری و اطلاع رسانی به عنوان چشم باز جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست حال ما با بررسی میزان پرداخت برخی از سایت های خبری کشور در خصوص دو موضوع جهاد اقتصادی که رهبر انقلاب آن را بحث اصلی و مهم کشور می دانند و جریان انحرافی که به دنبال حاشیه سازی برای کشور است آماری توصیفی جمع آوری شده را تقدیم خوانندگان محترم می نماییم.

 

به گزارش پایگاه ۵۹۸، سال ۱۳۹۰، از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال « جهاد اقتصادی» مطرح شد و رهبر انقلاب در اولین ساعات سال، مردم ایران و مسوولان را به امری فراخواندند که به زعم ایشان مشکل اصلی کشور است.

مشکل فقر، بی عدالتی، بیکاری و مساله تولید وصادرات و واردات و رشد شاخص های اقتصادی کشور از مهم ترین اولویت های کشور در سال جاری تعیین شد و از طرفی اجرای صحیح طرح هدف مند کردن یارانه ها که از سال پیش کلید خود در جای خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاکیدات رهبری در مساله جهاد اقتصادی، نه یک حرف و گفته ساده؛ بلکه راهبردی اساسی برای تداوم حرکت روبه جلوی نظام و رضایت مندی حداکثری مردم از زندگی درکشوری که برای زندگی خود مدل مردم سالاری دینی را انتخاب کرده اند، می باشد.

توجه و عمل به این فرمان مقام معظم رهبری در واقع تلاش در جهت بهبود شرایط زندگی در ایران و در عوض بالابردن قدرت چانه زنی کشور در مجامع بین المللی و افزایش و تجمیع قدرت ملی خواهد بود.

انتظار می رفت پس از سخنان مقام معظم رهبری، جوششی خاص در بخش های مختلف به منظور عمل کردن به فرامین رهبر انقلاب، ایجاد شده و رسانه ها، مجلس، مسوولان، مدیران ذینقوذ و ارکان اصلی درحوزه فرهنگ و اجرا وبرنامه ریزی، برنامه های مدونی را به مرحله اجرا درآورند.

اما آنچه در ماه دوم وسوم این سال در کشور ما بیشتر توجه ها را به خود جلب کرده است، بحث جریان انحرافی و مسایل و افراد مربوط به این جریان، گروه رمالان وجن گیران و دعا نویسان و… به بحث اول برخی مدیران و مسوولان و رسانه های ما تبدیل شده است.

روزی نیست که یکی از اعاظم کشور در بحث جریان انحرافی سوژه ای به مطبوعات و خبرگزاری ها ندهد واین عمل را از دید خود عملی در جهت ضربه وارد کردن به ماهیت نظام نداند.

مساله رمالی وجن گیری و جریان انحرافی کم کم در سه ماه بعداز فرمان رهبر انقلاب به بحث اول کشور تبدیل شده است وتنها چیزی که دیگر در کشور ما در صحنه رسانه ای اهیمت ندارد، همین بحث جهاد اقتصادی است.

مساله جریان انحرافی، چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت؛ اما مطمنا در هیچ معیاری با اهمیت مساله جهاد اقتصادی قابل اندازه گیری و قیاس نیست که این همه وقت افراد فعال در عرصه های مختلف مدیریتی و اجرایی و رسانه ای را به خود مشغول کرده است.

رسالت فرهنگ سازی سایت های خبری و اطلاع رسانی به عنوان چشم باز جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست . حال ما با بررسی میزان پرداخت برخی از سایت های خبری کشور در خصوص دو موضوع جهاد اقتصادی که رهبر انقلاب آن را بحث اصلی و مهم کشور می دانند و جریان انحرافی که به دنبال حاشیه سازی برای کشور است آماری توصیفی را تقدیم خوانندگان محترم می نماییم.

ذکر چند نکته در خصوص آمار توصیفی تقدیمی خالی از لطف نیست:

۱-    آمار جمع آوری شده در خصوص سایت های مختلف از طرق زیر بدست آمده است:
–    تهیه آمار از طریق جستجوی خود سایت در برخی از سایت ها
–    تهیه آمار از طریق جستجوی پیشرفته در گوگل
–    شمارش دستی اخبار آرشیوی برخی از سایت ها

۲-    آمار جمع آوری شده مربوط به بازه زمانی ۱/۱/۹۰ تا ۹/۳/۹۰ ساعت ۲۱ می باشد.
۳-    مطمئنا آمار تهیه شده کاملا دقیق نبوده و ضریب خطا تا ۵ درصد در آن وجود دارد.
۴-    برخی از سایت های خبری و فعال کشوری به دلیل عدم استفاده از موتور های جستجو در خود سایت(مانند سایت الف) از آمار گیری آنها معذور شدیم.
۵-    پایگاه ۵۹۸ پیشاپیش از سایت های خبری در خصوص ضریب خطای کمی که امکان وقوع آن وجود دارد عذر خواهی می نماید.

 

 

بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی در آغاز سال ۹۰

اگر ما بخواهیم این حرکت عظیم اقتصادى در کشور در سال ۹۰ انجام بگیرد، یک الزاماتى هم دارد. این الزامات را هم من فهرستوار عرض بکنم. اولاً روحیه‌ى جهادى لازم است. ملت ما از اول انقلاب تا امروز در هر جائى که با روحیه‌ى جهادى وارد میدان شده، پیش رفته؛ این را ما در دفاع مقدس دیدیم، در جهاد سازندگى دیدیم، در حرکت علمى داریم مشاهده میکنیم. اگر ما در بخشهاى گوناگون، روحیه‌ى جهادى داشته باشیم؛ یعنى کار را براى خدا، با جدیت و به صورت خستگى‌ناپذیر انجام دهیم – نه فقط به عنوان اسقاط تکلیف – بلاشک این حرکت پیش خواهد رفت.
دوم، استحکام معنویت و روح ایمان و تدین در جامعه است. عزیزان من! این را همه بدانند؛ تدین جامعه، تدین جوانان ما، در امور دنیائى هم به ملت و به جامعه کمک میکند. خیال نکنند که متدین شدن جوانان، اثرش فقط در روزهاى اعتکاف در مساجد یا در شبهاى جمعه در دعاى کمیل است. اگر یک ملت جوانانش متدین باشند، از هرزگى دور خواهند شد؛ از اعتیاد دور خواهند شد؛ از چیزهائى که جوان را زمینگیر میکند، دور خواهند شد؛ استعداد آنها به کار مى‌افتد، کار میکنند، تلاش میکنند؛ در زمینه‌ى علم، در زمینه‌ى فعالیتهاى اجتماعى، در زمینه‌ى فعالیتهاى سیاسى، کشور پیشرفت میکند. در اقتصاد هم همین جور است. روحیه‌ى معنویت و تدین، نقش بسیار مهمى دارد.

یک شرط دیگر این است که کشور به مسائل حاشیه‌اى مبتلا نشود. ببینید، در بسیارى از اوقات یک مسئله‌ى اصلى در کشور وجود دارد که همه باید همت کنند و به سراغ این مسئله‌ى اصلى بروند؛ باید مسئله‌ى کانونى کشور این باشد؛ اما ناگهان مى‌بینیم از یک گوشه‌اى یک صدائى بلند میشود، یک مسئله‌ى حاشیه‌اى درست میکنند، ذهنها متوجه آن میشود. این مثل این میماند که در یک مسافرت مهمى، کاروانى، قطارى دارد حرکت میکند، هدفش رسیدن به یک نقطه‌ى خاص است؛ ناگهان ذهنها را مشغول کنند به یک چیز حاشیه‌اى در بیابان، از راه باز بمانند، احیاناً امکان ادامه‌ى حرکت هم از آنها گرفته شود. مسائل حاشیه‌اى نباید به میان بیاید. مردم ما خوشبختانه قدرت تحلیل دارند، هوشمندند، هوشیارند؛ میتوانند مسائل فرعى و حاشیه‌اى را از مسائل اصلى جدا کنند. توجه شود مسائل حاشیه‌اى کانون توجه افکار عمومى قرار نگیرد.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 7th ژوئن 2011 | ۱۱۵۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.