دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران کرمانشاه با رهبر انقلاب

در دومین روز از سفر رهبر انقلاب اسلامی به کرمانشاه، صبح امروز(پنجشنبه) خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان در فضایی معطر به عطر شهداء و یاد و خاطره جان‌فشانی آنان، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، دیدار با خانواده‌های شهداء، ایثارگران و جانبازان را یکی از باعظمت‌ترین دیدارها خواندند و تأکید کردند: روحیه ایثارگری نجات بخش یک کشور و ملت است و هیچ جامعه‌ای بدون روحیه ایثارگری به عزت و عظمت نخواهد رسید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد و جهات روحیه ایثارگرانه، شناخت نیاز لحظه و عمل به وظیفه است، افزودند: کیمیای هوشمندی و موقعیت‌شناسی شهداء و ایثارگران، نقطه برجسته‌ای است که بعنوان یک درس بزرگ، همواره مورد نیاز کشور است.
ایشان بروز غفلت در جامعه و تشخیص ندادن نیاز لحظه را نتیجه استفاده نکردن از ظرفیت عظیم مردم دانستند و خاطرنشان کردند: حصار مستحکم در دفاع از هویت و عزت یک ملت و نجات کشور از توطئه ها، در گرو آگاهی مردم و نقش دادن آگاهانه به آنان است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: نظام ایران، جمهوری اسلامی بمعنای مردم‌سالاری اسلامی است که لازمه آن نقش‌آفرینی واقعی مردم در همه عرصه ها و استفاده غیر صوری از ظرفیت مردم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از صبر و بصیرت خانواده‌های شهداء، ایثارگران و جانبازان، خاطرنشان کردند: صبر و بصیرت یگانه عامل رسیدن به قله‌ها است و اگر ملتی دارای این دو ویژگی ممتاز بود، قطعاً در تشخیص هدف‌ها و مسیر رسیدن به این هدف‌ها دچار تردید و سردرگمی نخواهد شد.
ایشان با یادآوری نگاه بصیر و نافذ امام راحل(ره) افزودند: هنگامی که همه چیز در ظاهر ناامید کننده و غیر قابل دست‌یافتنی بود، امام بزرگوار(ره) سخن از امید و پیشرفت و موفقیت می‌گفتند و در نهایت هم، همه ناباورانه، شاهد تحقق این سخنان بودند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیچیده‌تر شدن تحولات و مسائل، هوشمندی و وظیفه‌شناسیِ بهنگامِ نیاز را بسیار ضروری خواندند و تأکید کردند: به لطف خداوند امروز هوشمندی مردم متعهد، مؤمن و معتقد ایران و پایبندی آنان به آرمان‌ها بسیار زیاد است.
در ابتدای این دیدار تعدادی از خانواده‌های شهداء و جانبازان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس، حماسه‌سرایان و فرزندان شهداء در استان کرمانشاه، مطالب، اشعار و دل نوشته‌هایی را در خصوص دوران دفاع مقدس و مقام شهداء قرائت کردند.
آقای زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار گزارشی از شهداء، جانبازان و آزادگان استان کرمانشاه ارائه کرد.
نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 13th اکتبر 2011 | ۱۰۵۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.