استقبال روزنامه صهیونیستی “هاآرتص ” از رفتار و گفتار مشائی

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: جالب است چنین “بدعتی ” در ایران اسلامی از زبان “رحیم مشایی ” رییس دفتر “احمدی نژاد ” رییس جمهور ایران شنیده می شود.


به گزارش گروه “فضای مجازی ” خبرگزاری فارس،‌ روزنامه صهیونیستی “هاآرتص ” با پرداختن به اظهارات “رحیم مشایی ” در همایش ایرانیان خارج از کشور در خصوص “مکتب ایران ” مقاله ای تحت عنوان “ایران فراتر از اسلام ” به چاپ رساند.

سایت جهان نیوز دراین باره نوشت:‌ نویسنده این مقاله با تکراراظهارات مشایی در آن همایش ۸۰ میلیاردی مبنی بر اینکه “ما باید به جای اسلام مکتب ایران را به جهان معرفی کنیم ” می نویسد : اگر این اظهارات از زبان یک شهروند عادی ایرانی جاری می گشت آن فرد در ایران مورد بازجویی قرار می گرفت و احتمالا محاکمه می شد.

در بخشی دیگر از این مقاله آمده است: بیان مطالبی از این قبیل که کشور بر اسلام اولویت دارد و اسلام وابسته به کشور است حتی در کشورهایی که در مقایسه با ایران کمتر محافظه کار و اصول گرا هستند جرات می خواهد و هیچ دولت اسلامی جرات بیان صریح آن را ندارد و این گونه تفکرات بیشتر در کشورهای غربی لیبرال دیده می شوند و سنخیتی با کشوری که انقلاب اسلامی کرده و شعارش صادر کردن اسلام است ندارد.

نویسنده در ادامه می نویسد :جالب است چنین “بدعتی ” در ایران اسلامی از زبان “رحیم مشایی ” رییس دفتر “احمدی نژاد ” رییس جمهور ایران شنیده می شود.

نویسنده مطلب در بخشی دیگر از مقاله اش با اشاره به اظهاراتی از این قبیل آقای مشایی در سال های گذشته مثل “ما با همه مردم دنیا دوستیم مردم اسراییل دوست ما هستند و ….. می نویسد در تمامی این موارد که مشایی مورد حمله منتقدین قرار گرفت از سوی رییس جمهور ایران آقای دکتر احمدی نژاد که پسرش داماد مشایی نیز هست مورد حمایت قرار گرفت و به عنوان هدیه ی اظهاراتش پست “معاون اولی رییس جمهور ” را از سوی آقای احمدی نژاد دریافت کرد.

در ادامه نویسنده مطلب با اشاره به انتقاد چهره های اصول گرا و مذهبی و روحانی از جمله آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله مقتدایی از عملکرد مشایی و برخی اطرافیان رییس جمهور حمایت های مکرر احمدی نژاد از اطرافیانش را موفق خوانده و می نویسد : حمایت های احمدی نژاد از مشایی نه تنها موفق بوده است بلکه موجب شده است وی در مواردی به دیگرمسئولین ایرانی مثل رییس مجلس و قوه قضائیه هم حمله کند.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 18th آگوست 2010 | ۸۷۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.