سردار فدوی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:
رتبه اول شناورهای موشک‌انداز سپاه در جهان از لحاظ سرعت و قدرت

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای موشک‌انداز سپاه از لحاظ سرعت و قدرت در کلاس خود، رتبه اول جهان را در اختیار دارد.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه که صبح امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید دو نوع شناور موشک‌انداز جدید گفت: روند اقتدار دفاعی ایران ادامه داشته و با سرعت بیشتر به پیش می‌رود.
وی یادآور شد: ما طی سال‌های پس از دفاع مقدس فرصت بی‌نظیری را در اختیار داشتیم تا توان دفاعی خود را افزایش دهیم و در همین راستا توانسته‌ایم قدرت بازدارندگی و انهدامی خود را به نحو چشمگیری بالا ببریم.
فدوی با تشریح ویژگی‌های شناور موشک‌انداز ذوالفقار و شناور راکت‌انداز سراج گفت: این دو شناور بر مبنای تئوری‌های عمل در صحنه جنگ ساخته شده و با توجه به اینکه هم اکنون تولید علم در کشورمان نهادینه شده است ما می‌توانیم محصولات خود را با سرعت هر چه بیشتر در کشور تولید کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص جایگاه قدرت دریایی ایران در دنیا گفت: در بحث شناورهای موشک‌انداز تندرو هیچ کشور دنیا چنین قدرتی را در اختیار ندارد و ما تأکید می‌کنیم که در صحنه دفاع دریایی در این بخش به قدرت بی‌نظیری رسیده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری اینکه موضوع سرعت در شناورها بسیار حائز اهمیت است، گفت: حداکثر سرعت ناوهای آمریکایی هم اکنون حدود ۳۱ نات است اما شناورهای ایرانی به طور متوسط دو برابر این سرعت را در اختیار دارند.
سردار فدوی در خصوص امکان پاسخگویی نیروی دریایی سپاه در هر تجاوزی نیز گفت: همان‎طور که این نیرو در سال ۶۶ و ۶۷ در مقابله با شناورهای آمریکایی حماسه آفرید امروز نیز با توجه به رشد غیر قابل تصور قدرت دفاعی ایران ما می‌توانیم به بهترین وجه از مرزها و منافع کشورمان دفاع کنیم.
وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های سازمان دریایی وزارت دفاع گفت: نیروهای خدامحور در صنعت دفاعی موجب شده تا جمهوری اسلامی به جایگاه بی‌نظیری در صنعت دفاعی دست یابد.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 23rd آگوست 2010 | ۸۷۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.