شبکه ایران: پس ازگذشت ۴۷سال ازمرگ طیب حاج رضائی که توسط رژیم شاه به شهادت رسید، زندگی این شخصیت اجتماعی در قالب مستند روایت می‌شود.

مسعود ده‌نمکی که ساخت مستندهای بحث‌برانگیزی چون “فقر و فحشاء” و “کدام استقلال کدام پیروزی” را در کارنامه خود دارد، همزمان با پیش تولید ساخت “اخراجی‌های۳” ساخت این مستند را با عنوان “حر انقلاب” آغاز کرده است.

ساخت این مستند تا پایان سال به طول خواهد انجامید و پس ازپایان کار نگارش کتاب زندگی شهید طیب حاج رضایی آغاز خواهد شد.

ده‌نمکی که این روزها در حال تحقیق و نگارش این مستند است در یادداشتی در خصوص آخرین وضعیت تولید این مستند به ذکر خاطره‌ای جالب از این فعال اجتماعی حماسه ۱۵خرداد به نقل از حبیب الله عسگراولادی پرداخته است.

وی در آخرین یادداشت وبلاگ خود نوشته است: دو سه روز پیش مصاحبه ای  با آقای حبیب‌الله عسگراولادی در باره شهید طیب حاج رضائی داشتم . ایشان علی رغم سن زیاد حافظه فوق العاده ای دارد.خاطراتی را از شهید عراقی که ارتباط مستقیم با طیب داشت برایم نقل کرد که بسیار تکان دهنده بود.یکی از این خاطرات پیامی بود که  طیب در آخرین لحضات به شاه و پیغمامی دیگر بود که به امام داد. طیب به امام پیغام داده بود که آقا ! باور کنید من خیانت نکردم. امام هم در جواب به ایشان پیغام فرستاد که آخرین برگ کتاب زندگی آدم تعیین کننده است ببین در آخرین صفحه کتابت چه می نویسی!

این فیلمساز در ادامه با اشاره به دیدار با بیژن حاج رضایی فرزند این شهید آورده است: بیژن حاج رضائی پسر طیب نیز دهها خاطره ناشنیده از این شهید برایم نقل کرد.هر چه جلو تر می روم کار برایم جذاب تر می شود می دانم وقتی این فیلم هم ساخته شود چه علم شنگه ای به راه خواهد افتاد اما باید تاریخ را درست نوشت نه درشت.

گفتنی است دراین رابطه تاکنون علاوه بر عسگر اولادی و بیژن حاج رضایی افرادی چون محسن رفیق‌دوست،‌ محمد مهدی عبدخدایی و مهدی کلهر مقابل دوربین رفته‌اند.

کارگردان “اخراجی‌ها” که از ده سال پیش تحقیقاتش درباره طیب را آغاز کرده است قصد دارد پس از پایان تولید مستند “حر انقلاب”  فیلم سینمایی را جلوی دوربین ببرد.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 30th اکتبر 2010 | ۹۰۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.