همزمان با سالروز سفر مقام رهبری به کردستان؛

همایش و مانور بزرگ اردیبهشت معطر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به کردستان همایش بزرگ اردیبهشت معطر با حضور جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر در این استان برگزار می‌شود.

سیدرحیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه این همایش استانی با حضور بیش از ۱۳۸۸ نفر در ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت جاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش با هدف گرامیداشت روز ورود معظم‌له به استان کردستان برگزار می‌‌شود.
وی احداث دو پایگاه دیواندره و کامیاران را از برنامه‌های در دست اقدام در سال جاری در این استان عنوان و خاطرنشان کرد: احداث این پایگاه‌ها می‌تواند در استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ و استعدادهای موجود در استان مثمرثمر باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان با بیان اینکه به منظور ارتقای سطح آموزشی اعضای هلال احمر این استان برنامه‌های بسیار مطلوبی در سال جاری اجرا می‌شود، تصریح‌کرد: در حال حاضر یک دوره تخصصی امداد و نجات جاده‌ای با حضور امدادگران سراسر استان به مدت یک هفته از روز گذشته در مریوان آغاز شده است.
محمدی با بیان اینکه شعار و هدف اصلی جمعیت هلال احمر در سراسر جهان خدمت بشر دوستانه و تسکین آلام بشری است، اذعان داشت: در گذشته جمعیت هلال‌احمر در کشور در بسیاری از زمینه‌ها همچون مجتمع‌های دانش‌آموزی، بحث کودکان، خانه سالمندان، معتادین و همیاری افراد بی‌بضاعت به طور مستقیم فعالیت داشت که به مرور زمان با تقسیم کارهای که شد در حوزه فعالیتی این جمعیت تغییراتی شکل گرفت.
وی افزود: جمعیت هلال احمر کردستان نیز در حال حاضر در چهار سازمان که شامل سازمان‌های امداد، جوانان، داوطلبان و توان بخشی است، همچون دیگر استان‌ها به طور فعال در راستای محقق کردن اهداف کلی جمعیت گام برمی‌دارد.
وی اذعان داشت: امروزه سازمان امداد رسانی جمعیت‌ هلال احمر استان کردستان با وجود امدادگرانی آموزش دیده و مخلص در بحث امدادرسانی درجاده‌های به ویژه در مواقع وقوع حادثه‌های طبیعی به خوبی ایفای نقش می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان یادآوری کرد: سازمان جوانان استان نیز در بحث پر کردن اوقات فراغت، سازماندهی جوانان، بر گزاری کلاس‌های آموزشی، آموزش کمک‌های اولیه و غیره با موفقیت عمل کرده است.
محمدی خاطرنشان کرد: آموزش پایه‌های داوطلبی در راستای ارتقا سطح توانایی جوانان سازمان داوطلبان که مهم‌ترین هدفش اتصال حلقه توان توانمندان به نیاز نیازمند است، از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در استان است.
وی به اقدامات سازمان توانبخشی در استان اشاره کرد و افزود: امروزه این سازمان‌‌ نیز در کنار دیگر سازمان‌های هلال احمر با استفاده از ظرفیت های موجود اقدامات شایان ذکری را در بحث تهیه داروهای کمیاب و فیزیوترابی در استان انجام داده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان اشتیاق جوانان به منظور عضویت و شرکت در برنامه‌های هلال احمر این استان را بسیار چشمگیر عنوان کرد و افزود: شرکت جوانان در برنامه‌های هلال احمر به ویژه در ایام تعطیلات و اوقات فراغت افزایش و رشد قابل توجهی دارد.
محمدی اجرای اعمال بشردوستانه هلال احمر کردستان را توسط امدادگران در حد بسیار مطلوبی عنوان کرد و گفت: هر ساله به منظور تشویق و ترغیب هرچه بیشتر امدادگران برای اجرای صحیح اهداف عالیه جمعیت از تعداد هفت نفر به عنوان نفرات برتر در این راستا تقدیر می‌شود که در سال گذشته یک نفر از امدادگران استان نیز جزو این هفت نفر بوده است.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 8th می 2010 | ۱۰۱۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.