روایت جنگروی از دیدار دانشجویان با رئیس مؤسسه امام خمینی(ره)؛

آیت‌الله مصباح یزدی: مقام معظم رهبری نماد حقیقت در جهان است

خبرگزاری فارس: مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب با اشاره به دیدار اعضای این تشکل دانشجویی با آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: مقام معظم رهبری نه تنها نماد حقیقت در ایران بلکه نماد حقیقت در عالم است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس،‌ دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد تهران جنوب پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار کردند.
در این دیدار که در موسسه آموزشی-پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، دانشجویان شرحی از وقایع و وضعیت دانشگاه خود را در قالب نامه‌ای به دفتر ایشان تحویل دادند.
جنگروی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در این دیدار آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه “در زمانی که چند نفر با حضرت علی(ع) بیعت کردند چند روز بعد حساب خود را جدا کردند و خود را با همسر پیغمبر (ص)همسو کردند ” گفت: “علی(ع) یک سو و همسر پیغمبر با ۲، ۳ نفر در سو یی دیگر، حال اگر ما بودیم کدام سمت می‌رفتیم؟ طرف علی(ع) یا طرف دیگر را می‌گرفتیم، انشا الله شما جزء کسانی بودید که دست از دامان علی(ع) بر نمی‌داشتید. ”
وی اظهار داشت: در ادامه این دیدار آیت‌الله مصباح افزودند: “فتنه یعنی زمانی که جو آلوده می‌شود، که علی در مقابل ۳ شخصیت که همسر پیغمبر هم در کنار آنها است قرار می‌گیرد، حالا آدم در مقابل اینها چه کار می‌کند؟ فتنه یعنی برسر ۲راهی گیر کردن، یعنی اینکه نمی‌فهمی حق کدام است و باطل کدام است. ”
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب ادامه داد: آیت‌الله مصباح اضافه کردند: “همین اتفاق برای یکی از اصحاب علی(ع) در جنگ جمل اتفاق افتاد؛ یکی از اصحاب خدمت امام علی(ع) رسید و گفت شما خدمت زیادی به اسلام کردید، ولی طرف‌های شما کسانی هستند که نماد خوبی هستند و همسر پیغمبر هم جزء آنها است، من از کجا متوجه بشوم کدام خوب است؟ و حضرت به ایشان فرمود: “تو سخت در اشتباهی که حق و باطل را با اشخاص می‌شناسی؛ این درست نیست و معیار باید در دست باشد. ”
به گفته جنگروی آیت‌الله مصباح اظهار داشت: ما در آینده نیز فتنه خواهیم داشت، فتنه‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شود، چون شیطان تجربه‌اش بیشتر می‌شود، ما باید خود را آماده کنیم تا در دام فتنه‌جویان گرفتار نشویم، باید بینش خود را نسبت به آفرینش و حق افزایش دهیم و یک حکومت اسلامی را بهتر بشناسیم.
وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح در ادامه تصریح کرد: این حرف نادرست است که بعضی‌ها می‌گویند کاری به دیگران نداریم که حرف چه کسی را گوش می‌دهند یا به چه کسی رای می‌دهند، ما نمی‌توانیم خودمان را در جامعه ایزوله کنیم چون نه عملاً شدنی است و نه خداوند این طور خواسته است.
به گفته مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه این جلسه به ویژگی‌های رهبر انقلاب اشاره و تصریح کرد: خداوند خواسته ما اهتمام به کار مسلمین داشته باشیم، اگر کسی را پیدا کردیم که اسلام را خیلی خوب شناخته و برای شناخت اسلام زحمت کشیده، کسی که خود سازی کرده باشد و هیچ نقطعه ضعفی را نمی توان در طول زندگی اش پیدا کرد، کسی که بینش وی از همه قویتر باشد و دوست و دشمن را خوب بشناسد. اگر چنین کسی پیدا شد چه نعمتی بهتر از این است. کسی که کارنامه خودش و زن و فرزندش پاک و بدون نقص است. فردی که درتجربه ۳۰-۴۰ ساله اش در هر مساله سیاسی اقدام کرده، راه درست را رفته، کسی که در طول ۳۰ سال نگذاشت فرزندانش در کوچکترین مسائل سیاسی و اقتصادی دخالت کنند وخدا چنین نعمتی را به من و شما مرحمت کرده است. حال در باره این مرد چه دارند بگویند.در دوره ای که همه سیاستمداران با ایشان مخالف بودند همه فهمیدند که ایشان درست می گفتند. غیر از این است که بابت این نعمت باید سجده شکر به جا آورد؟ آن وقت متأسفانه کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه این نعمت خدا را فراموش می‌کنند. مگر در زمان امیرالمومنین مشکلی در جامعه وجود نداشت؟ زمان علی این جور شد حالا شما توقع دارید در جامعه ای که ۷۰ میلیون جمعیت دارد در هیچ قسمتی خطایی نشود؟ این ها باید به حساب رهبر گذاشته شود؟! مقام معظم رهبری نه تنها نماد حقیقت در ایران بلکه نماد حقیقت در عالم است و با داشتن چنین رهبری اگر خطا کنیم از وی زاویه می‌گیریم. پس برای جلوگیری از فتنه راه موثر برای همه این است که به نورافشان عظیم نگاه کنیم و ببینیم به کدام طرف می‌تابد. باید از گذشته‌ها عبرت بگیریم و نقاط ضعف را دیده و تکرار نکنیم و این ازشرایط بصیرت است.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 8th می 2010 | ۱۰۴۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.