مدیرکل اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان از دستگیری سه عضو گروهک تروریستی جندالشیطان که در جریان انفجار مسجدجامع زاهدان نقش اساسی داشتند خبر داد.

 

وی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: دستگیری این افراد تروریست با انجام اقدامات اطلاعاتی و همکاری مردم صورت گرفت و فریب خوردگان تحویل دستگاه قضایی شدند.

وی افزود: افراد دستگیر شده وظیفه تهیه وسایل و امکانات مورد نیاز، انتقال جلیقه های انفجاری به زاهدان، آماده سازی و توجیه دو فرد انتحاری و همچنین ارسال خبر عملیات کور خود را به گروهک بر عهده داشتند.

عضو شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: سه تروریست دستگیر شده پیش از اقدام کور خود طی چند مرحله به صورت غیرمجاز وارد یکی از کشورهای همسایه شده و آموزشهای لازم را برای جذب فریب خوردگان و فعالیتهای ضد امنیتی فرا گرفتند.

وی افزود: افراد دستگیر شده قرار بود تیر ماه گذشته در جلسه یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان دست به اقدام تروریستی بزنند اما به دلیل برقراری امنیت جلسه ناکام ماندند.

مدیرکل اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: یکی از افراد دستگیر شده طلبه مدرسه دینی در زاهدان بوده و متاسفانه در این پوشش تحرکات ضدامنیتی از قبیل ترغیب هم کلاسیهای خود برای جذب در گروهک تروریستی داشته است.

وی افزود: اتفاقاتی از این نمونه ضرورت هوشیاری هر چه افزونتر مدیران و اساتید مدارس دینی اهل سنت را بیشتر کرده است تا با روشنگری و توجیه جوانان توطئه های دشمنان برای ناامنی را ناکام سازند.

وی گفت: توزیع کتابهای ضاله و لوحهای فشرده(CD) انحرافی و محرک در بعضی از مدارس دینی اهل سنت باعث فریب عده ای و سوءاستفاده دشمنان شده است.

وی همچنین افزود: برخورد با عوامل ناامنی و گروهک تروریستی با جدیت در دستور کار است و هر گونه اقدام کور پاسخ عبرت آموزی برای فریب خوردگان و عناصر بیگانه خواهد داشت.

مدیرکل اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان افزود: در عین حال معدود بازماندگان گروهک می توانتد با اظهار ندامت و دریافت امان نامه خود را تسلیم کنند و به آغوش مردم بازگردند.

———————————————————————————————————————–

اللهم عجل لولیک الفرج

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 27th اکتبر 2010 | ۸۷۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.